PARTNER PORTALU

Silver commerce ważnym segmentem w rozwoju e-commerce

Autor: EK 18 marca 2021 10:39

Silver commerce ważnym segmentem w rozwoju e-commerce fot. shutterstock, silver commerce

W bliskiej przyszłości e-commerce stanie się synonimem handlu, tak jak Netflix stał się synonimem kina. - Według badania McKinsey&Company w szczytowym momencie lockdownu w Polsce 3,6 mln nowych użytkowników zaczęło korzystać z usług online. Liczba użytkowników kupujących żywność przez internet podwoiła się, a pandemia zachęciła 76 proc. konsumentów do ściągania i używania mobilnych aplikacji zakupowych detalistów – wskazuje Olga Sztuba z Google.

W 2020 roku w związku z pandemią liczba e-klientów wzrosła o ponad 700 tys. do 28,2 mln. W znacznej mierze byli to seniorzy, którzy z powodów bezpieczeństwa woleli pozostać w domach. - Uważam w związku z tym, że ważnym tematem będzie rozwój silver economy i silver commerce, czyli dopasowanie sprzedaży online pod względem oferty, UX i procesów do grupy 50+. Nasze społeczeństwo starzeje się i jest to trend postępujący, zatem niezwykle ważne jest dostrzeżenie potrzeb właśnie tego segmentu, co robi już bardzo sprawnie np. Lidl i Biedronka – mówi Dorota Bachman, doradca zarządów i rad nadzorczych w zakresie cyfryzacji i rozwoju e-commerce, dyrektor zarządzająca Asteria Holding, współzałożycielka Fundacji Kobiety e-biznesu. 

Jak mówią prognozy do 2030 r. ludzie po 65 r.ż. będą stanowić ok. ¼ populacji Europy. - Starsi klienci e-commerce wymagają od sprzedawców świeżego spojrzenia i uwzględnienia ich odmiennych potrzeb w procesie zakupowym. To ludzie, którzy inaczej korzystają ze smartfonów, potrzebują większych ekranów i bardzo doceniają możliwość włączenia na stronach internetowych sklepów większych liter. To trud, który warto podjąć, bo to grupa klientów bardziej lojalna niż młodzi – dodaje Bartosz Pilch, przedstawiciel SIG Poland.

- Pokolenie baby boomers, to dzisiejsi co najmniej 65-latkowie, którzy zmuszeni przez pandemię przetestowali zakupy w Internecie i się do nich przekonali. Ograniczenia, które skutecznie trzymały ich z daleko od e-handlu, dziś się zatarły. Przed pandemią tylko 15 proc. osób z tej grupy wiekowej robiło zakupy online. W pandemii kupowali oni w ten sposób prawie równie chętnie co młodzi. Pytanie brzmi, jaki procent starszych klientów stanie się lojalnymi e-klientami po pandemii – pyta Piotr Wrzalik, Managing Partner w Unity Group.

Wypowiedzi pochodzą z raportu Grupy PTWP - EEC Review: Epoka ehandlu

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8878

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,95

  • Śr

    3,86

  • Min

    3,10

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.