Skracanie czasu dostawy nie jest już elementem przewagi?
Analityk zauważa, że większość klientów ma już swoją metodę zamawiania żywności online i korzysta m.in. z Instacart i Postmates. Co więcej - serwis Amazona jest ograniczony do członków programu Prime w kilku stanach.
Mandeville dodał, że konkurenci w segmencie e-grocery nie zasypują gruszek w popiele i również uatrakcyjniają formy dostawy. Kroger wprowadził opcję z dostawą w ciągu czterech godzin w tym samym dniu, a ponadto oferuje swoim klientom elektroniczne kupony, dzięki którym mogą kupować taniej.
Także Walmart poczynił znaczne postępy, oferując usługi dostawy tego samego, które z powodzeniem realizuje dzięki przejęciu Bonobos, Jet.com i Parcel. Matthew Fassler, analityk z Goldman Sachs, powiedział, że strategia Walmarta skierowana do konsumentów o średnich dochodach w mniejszych obszarach metropolitalnych jest przekonująca.