Słaba obsługa zrujnuje każdą transakcję w e-commerce

Jak wynika z badania GlobalWebIndex, aż 3 na 5 osób podczas zakupów w sieci, najbardziej obawia się kiepskiej jakości serwisu. Niepewność budzi także słaba reputacja marki.
Mimo że w ubiegłym roku całkowita światowa sprzedaż detaliczna spadła o 3% (do 23,84 bln USD), to e-commerce ma się świetnie. Jeżeli globalny handel jest tortem, to kawałek o nazwie “sprzedaż online” wart jest 4,28 bln USD. W czasie, gdy cała branża notowała ujemne wyniki, retail e-commerce mógł poszczycić się wzrostem na poziomie 27,6%.
Igranie z ogniem
– Gigantyczny wzrost zainteresowania zakupami online, wynikający z trwania pandemii i cyklicznych lockdownów, spowodował że firmy zaczęły przykładać większą wagę do ścieżki zakupowej klienta. Studiowanie preferencji internauty i umiejętność wykorzystania danych do angażowania jego uwagi, stały się kluczowymi elementami budowy odnoszącego sukcesy sklepu internetowego – zauważa Bartosz Ferenc, współzałożyciel CENTEO, narzędzia do automatyzacji sprzedaży w porównywarce Ceneo.pl.
Przeczytaj także:
Autorzy raportu Connecting the Dots, autorstwa GlobalWebIndex podjęli próbę wskazania czynników, które niepokoją klienta w momencie, gdy planuje zrobić zakupy w sieci. O opinię poproszono 8 tys. respondentów z Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii, Indii, Chin, Stanów Zjednoczonych i Brazylii.
Pierwszy wniosek brzmi: nic nie potrafi zniechęcić klientów do finalizacji zakupów skuteczniej niż słabej jakości obsługa. Aż 60% ankietowanych wskazało właśnie na ten aspekt. Na drugim miejscu znalazła się reputacja miejsca, w którym potencjalnie chcemy dokonać zakupu. Niewiele niższy wynik – na poziomie 50% – potwierdza, że zła passa medialna lub historie krążące na forach internetowych, mogą realnie zaszkodzić firmie.
– Jak podaje serwis Newvoicemedia, wystarczy zaledwie jedno negatywne doświadczenie, by ponad połowa klientów już nigdy nie podjęła współpracy z firmą, która zawodzi swojego klienta. Natomiast to tylko jeden z elementów układanki. Z działaniem firmy jest jak z łańcuchem, który jest równie mocny, co jego najsłabsze ogniwo. Dlatego chcąc osiągnąć sukces, nie możemy zaniedbać żadnego z aspektów funkcjonowania przedsiębiorstwa – uważa Bartosz Ferenc.
Grupa pościgowa

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- NASTĘPNA »
- 15:57 W Saragossie modne przychodzenie do barów w piżamach o godz. 6 rano w niedzielę
- 09:56 Alibaba ma zapłacić 2,8 mld dolarów za naruszenie zasad konkurencji
- 07:40 Co w e-commerce piszczy? Przypominamy najważniejsze wydarzenia tygodnia
- 07:40 Jesteśmy po szczycie fali epidemii, ale liczba zakażeń nie będzie spadać szybko
- 07:38 Ubiegły rok był dobry dla polskich start-upów
- Sb 16:02 W bytomskim centrum handlowym powstanie punkt szczepień
- Sb 15:58 TEDi najemcą nyskiej Dekady
- Sb 11:14 W Warszawie protest przedsiębiorców; policja zatrzymała Pawła Tanajno
-
Sklepy budowlane, meblowe, elektroniczne, sportowe i branża beauty będą...
-
Zwolnienia grupowe w Tesco Polska. Ponad 1200 pracowników na liście
-
Eurocash rozpoczął przegląd opcji strategicznych. Cel - maksymalizacja...
-
Sześć sklepów tygodniowo zmieni szyld z Tesco na Netto
-
PRCH: Nie zgadzamy się na wsparcie najemców z pominięciem wynajmujących
-
Tesco znów zwalnia
- 1 Marta Florczak w zarządzie Lidl Polska. Przechodzi z Auchan
- 2 Zwolnienia grupowe w Tesco Polska. Ponad 1200 pracowników na liście
- 3 POHiD: zawieszenie zakazu handlu w niedziele zwiększy wpływy podatkowe
- 4 Tesco znów zwalnia
- 5 Twardy lockdown? Mogą zamknąć sklepy budowlane i RTV/AGD
- 6 Poseł PiS: Za 350 zł można zrobić zakupy na ... cały miesiąc
-
W styczniu handel dołożył do budżetu państwa ponad 197 mln zł
-
Carrefour w 2021 roku dostał ponad 400 tys. zł w ramach pomocy rekompensującej covid-19
-
Niebawem konsultacje ws. ROP. Przepisy wejdą w życie 1 stycznia 2022 r.
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »GORĄCE OFERTY
POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
-
Max
24,26
-
Śr
17,40
-
Min
11,23
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.