Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Europejski Kongres Gospodarczy - na żywo

Obywatel i konsument w czasach „nowej normalności”

PRZEJDŹ DO STRONY TRANSMISJI
KATOWICE • MCK
20-22 WRZEŚNIA 2021
Reklama

Spadek sprzedaży online w lipcu, wzrosty jedynie w kategorii odzież i obuwie

W lipcu 2021 r. w porównaniu z czerwcem br. odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 6,3 proc.). Udział tej sprzedaży zmniejszył się z 8,1 proc. w czerwcu br. do 7,4 proc. w lipcu br.- podał GUS.
Reklama

Spadek udziału sprzedaży przez Internet zaobserwowano w większości grup, przy czym największy wykazały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup „meble, rtv, agd” (z 16,2% przed miesiącem do 14,7%) oraz „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (odpowiednio z 18,8% do 18,0%). Wzrost udziału sprzedaży przez Internet raportowały jedynie jednostki z grupy „tekstylia, odzież, obuwie” (z 18,6% przed miesiącem do 19,7%) - informuje GUS.

E-handel będzie się umacniać

- Z uwagi na urlopy i bardziej intensywny wypoczynek jesteśmy częściej poza domem, a to z kolei ogranicza potencjał dostaw do domu czy paczkomatów w miejscu zamieszkania, czyli ważnego ogniwa w łańcuchu logistycznym e-sprzedaży. Tym razem, mimo wciąż panującej pandemii, to ponownie okres bez większych ograniczeń sanitarnych, które są bardziej dotkliwe w pozostałe miesiące roku. To wszystko sprawia, że i teraz oczekiwaliśmy w czasie wakacji udziału e-handlu w sprzedaży detalicznej na poziomie ok. 7-8%, co potwierdziły opublikowane przez GUS dane za lipiec, a wcześniej również za czerwiec. Jak będzie dalej? W postcovidowej rzeczywistości żyjemy już od ponad roku i nic nie wskazuje na to, aby wpływ pandemii na kształtowanie najbliższej przyszłości miał się drastycznie zmienić. Ponieważ o boomie w e-commerce mówi się już nie w kontekście pojedynczych miesięcy, ale prawie 1,5 roku, można pokusić się o pisanie dla tego rynku scenariuszy na przyszłość. Udział e-handlu w sprzedaży detalicznej, licząc od maja 2020 r., wyniósł 8,5%. Trend jest rosnący i bazując na nim można spodziewać się, że w 2022 r. waga sprzedaży internetowej w całkowitym handlu na stałe przekroczy poziom dwucyfrowy.
Co może wpłynąć na dalsze zachowanie tego trendu? Tym, co mogłoby go spowolnić, to całkowite zniknięcie Covid, czego nie możemy raczej oczekiwać w najbliższej przyszłości. O wiele więcej jest czynników przemawiających za dalszym umacnianiem się tego kursu. Pierwszym z nich są olbrzymie inwestycje firm handlowych, które automatycznie przekładają się na wzrosty w kanale cyfrowym. Wartość krajowego rynku online, która przekroczyła magiczny próg 100 mld zł, spowodowała, że opłacało się na niego wejść Amazonowi, co jest impulsem do aktywniejszej walki w tej przestrzeni rynkowej. Z kolei w tradycyjnym handlu brak jest kadr, co w Polsce stało się już problem powszechnym, lub ich wynagrodzenia gwałtownie wzrosły. Branża nie może także liczyć na powrót sprzedaży w niedzielę, co przez wielu ekspertów, przynajmniej w wariancie tymczasowym, postulowane było jako szansa na odbudowanie utraconych przez Covid wpływów - komentuje Grzegorz Rudno-Rudziński, Managing Partner w Unity Group.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.