Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Sprzedawcy e-commerce wprowadzają marki własne

Zmiana nawyków konsumenckich, wzrost cen żywności i rozwój e-commerce powodują, że gracze internetowi zaczynają wprowadzać marki własne. Jednym z pierwszych jest działający w segmencie szybkich dostaw Gorillas, a także Flink – informuje PLMA.
Reklama
  • Badanie przeprowadzone na zlecenie Stowarzyszenia Producentów Marek Własnych (PLMA) wśród 6500 kupujących w ośmiu krajach europejskich wykazało, że trzech na dziesięciu kupuje teraz więcej marek własnych niż przed pandemią.
  • Firma Nielsen widzi miejsce dla marki własnej w kanale online. Produkty takie sprzedają już Gorillas i Flink.

Marki własne będą rosły

- Ten rok to początek nowej dynamiki rynku wraz ze zmianą zachowań konsumenckich. Konsumenci odczuwają wzrost cen żywności, ograniczają produkty luksusowe i poszukują wartości. Ponadto dyskonty w całej Europie rozwijają się. Spowoduje to wzrost udziału marek własnych – ocenia PLMA.

François Videlaine i Sebastian Gatzer z McKinsey dostrzegli, że detaliści mogą spełniać różne oczekiwania konsumentów za pomocą marki własnej. Z przeprowadzonej przez nich ankiety wynika, że jednym z głównych powodów, dla których klienci wybierają dany supermarket na zakupy spożywcze, jest to, że marki własne sieci są dobre. Sklepy spożywcze, które mają największy wzrost udziału w rynku, cieszą się również największym uznaniem klientów za swoją markę własną.

McKinsey spodziewa się, że marka prywatna w Europie będzie rosła w nadchodzących latach, a poziom cen wejściowych stanie się ważniejszy. Badacze ostrzegają jednak, że konsumenci nie akceptują kompromisów w zakresie jakości podstawowych produktów marki własnej.

Nowe badanie konsumenckie PLMA, które zostało zaprezentowane przez Judith Kolenburg wśród 6500 kupujących w ośmiu krajach europejskich wykazało, że trzech na dziesięciu kupuje teraz więcej marek własnych niż przed pandemią. Pokolenie Z i Millenialsi najbardziej zwiększyli zakupy marek wlasnych: 32% z tych pokoleń kupuje teraz więcej niż przed pandemią, w porównaniu do 25% osób z pokolenia X i 22% z pokolenia wyżu demograficznego. Czterech na dziesięciu respondentów twierdzi, że w najbliższych latach kupi więcej marek własnych.

Q-commerce wprowadza markę własną

Firma Nielsen widzi miejsce dla marki własnej w kanale online.

Gorillas, operator q-commerce ogłosił wprowadzenie pierwszych czterech linii marek własnych w jedenastu kategoriach produktów. Nowe marki własne będzie oferować na swoich kluczowych rynkach w Niemczech, Francji, Holandii i Wielkiej Brytanii.

Nowe linie są wprowadzane na rynek pod nazwą „Gorillas Daily” dla produktów codziennego użytku, takich jak pasty, sery i wędliny i sprzedawane będą w najniższych cenach. „Gorillas Premium” to nazwa produktów wysokiej jakości, takich jak świeży makaron oraz słodkie i słone przekąski, pod marką „Hot Damn” będzie sprzedawana m.in. kawa i i napoje owsiane, a „start-up beer” - piw rzemieślnicze, bawarskie piwo jasne i pale ale.

Produkty zostały opracowane na podstawie analizy klientów. Gorillas kładzie nacisk na zrównoważony rozwój poprzez swoją własną markę, ponieważ wszystkie produkty są wytwarzane przez firmy, które podzielają zaangażowanie w zrównoważony rozwój i przejrzystość. Dyrektor generalny Kağan Sümer powiedział, że nowa marka własna jest centralnym elementem strategii rentowności firmy i powinna otworzyć dodatkowe źródła dochodów.

W międzyczasie konkurencyjny dostawca szybkiego e-commerce, firma Flink, rozszerza swoją ofertę marek własnych. Pod nazwą „Flink's Finest”, należącą do firmy marka parasolowa premium, wprowadzono pierwsze świeże produkty i tarty, pasty owocowe i zupy, w tym ekologiczne. Firma podkreśla, że marka własna skupia się na wysokiej jakości i ekologicznych detalach. Wkrótce pojawią się kolejne nowości.

 

Reklama

Inteligentny e-commerce

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum