PARTNER PORTALU

Sprzedaż online Wólczanki wyższa o 22 proc. Grupa VRG ze stratą

Autor: Adam Sofuł 16 kwietnia 2021 22:59

Sprzedaż online Wólczanki wyższa o 22 proc. Grupa VRG ze stratą fot, sklep Vistula

Vistula Retail Group zakończyła 2020 rok 20 proc spadkiem przychodów i 48,1 mln zł stratą netto – wynika ze sprawozdania finansowego firmy. Te efekt przeciwpandemicznych ograniczeń w handlu.

VRG osiągnęla w 2020 roku przychody w wysokości 853,7 mln zł wobec 1 068,3 mln zł w 2019 roku. Grupa zakończyła ubiegły rok stratą 48,1 mln zł podczas gdy w poprzednim roku mogła pochwalić się 63,9 mln zł zyskiem.

- Pomimo, że przez niemal jedną czwartą roku grupa mogła prowadzić sprzedaż wyłącznie w kanale online, udało się zrealizować scenariusz bazowy zakładający spadek przychodów na poziomie do 25 proc. rdr – napisał w liście do akcjonariuszy Andrzej Jaworski, prezes VRG.

W obliczu tych obostrzeń spółka rozwijała intensywnie kanał sprzedaży online. - W 2020 roku sprzedaż sklepów internetowych Grupy Kapitałowej VRG wyniosła 207 mln zł, co stanowi wzrost o 43 proc. rok do roku. W przychodach Grupy za 2020 rok kanał internetowy stanowił już 24,3 proc.(w porównaniu z 13,6 proc. rok wcześniej) – stwierdził.

- Podobnie, jak w latach ubiegłych, liderem sprzedaży internetowej wśród wszystkich marek grupy była Wólczanka, której sprzedaż online wzrosła o 22 proc. Udział kanału internetowego w przychodach marki wyniósł 56,4 proc. - stwierdził. - Utrzymanie dobrej dynamiki sprzedaży w e-commerce to jeden z celów strategicznych zarządu na 2021 rok - dodał.

Przychody marki W.Kruk wyniosły 352,3 mln zł, o 6 proc. mniej w stosunku do roku 2019 – dodał Andrzej Jaworski.

- Ambicją zarządu jest znaczące poprawienie w perspektywie 2021 wyniku finansowego względem roku 2020, a następnie powrót Grupy Kapitałowej na stałą ścieżkę długoterminowego wzrostu, wzorem lat poprzedzających kryzys spowodowany pandemią. Narzędziem realizacji tego celu będzie nowa strategia Grupy Kapitałowej VRG, nad którą zarząd prowadzi zaawansowane prace – podkreślił prezes VRG.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9430
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    6,06

  • Śr

    4,12

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.