PARTNER PORTALU

Średnia wartość zamówienia w Answear.com urosła z 221 zł do 255 zł

Autor: MK 27 maja 2021 09:02

Średnia wartość zamówienia w Answear.com urosła z 221 zł do 255 zł Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com, fot. materiały prasowe

Answear.com wypracował w minionym kwartale dobre wyniki finansowe - przychody zwiększyły się rdr. o 78 proc. do 123,5 mln zł, z kolei EBITDA i zysk netto wyniosły odpowiednio 8 mln zł i 3 mln zł wobec zanotowanej straty w porównywalnym okresie zeszłego roku.

- Za nami bardzo dobry I kwartał, w którym dynamicznie zwiększyliśmy zarówno przychody, wskaźniki operacyjne oraz rentowność. To efekt konsekwentnie realizowanej przez nas strategii poszerzania oferty produktowej o marki premium oraz ze średniej półki cenowej, a także wzmacniania świadomości marki Answear poprzez działania marketingowe. Oczywiście pandemia COVID-19 i towarzyszące jej zamknięte sklepy wzmocniły wśród klientów trend  przejścia do kanału online. W naszej ocenie nie jest to jednorazowe zjawisko, tylko głębsza ewolucja nawyków zakupowych. – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.

Ponad 45-proc. wzrost zamówień

W I kw. 2021 r. marża brutto Answear.com zwiększyła się rdr. o 8,6 p.p. do 45,4 proc. Poprawiły się także wszystkie kluczowe wskaźniki operacyjne biznesu. Liczba zamówień wzrosła o 47 proc. rdr do 715 tys., średnia wartość zamówienia netto urosła z 221 zł do 255 zł, a udział  segmentu premium w całości sprzedaży wzrósł  o 8 p.p. do 51 proc. Ofertę produktową wzbogaciły takie marki jak m.in. Elisabetta Franchi, Tory Burch, Penny Black, Max Mara Leisure, The Kooples, Liviana Conti, Stella McCartney, 4F, Wolford, Samsoe Samsoe, Uvex, czy CMP. 

Nakłady na wzrost świadomości marki

 Ważnym wydarzeniem w ostatnich miesiącach było przeprowadzenie szerokozasięgowej kampanii medialnej, która obejmowała działania w TV, serwisach VOD oraz serwisie YouTube. Jej celem był wzrost świadomości marki, pozyskanie nowych klientów, a także zwiększenie lojalności i powracalności dotychczasowych klientów. W minionym kwartale spółka uruchomiła także aplikację mobilną na rynku ukraińskim, oznacza to iż dedykowane aplikacje mobilne dostępne są już na wszystkich rynkach, na których działa Answear. Nastąpiła także migracja Answear.ua do nowej platformy, z lepszym UX, szybkością działania oraz udoskonalonym procesem zakupowym. Przepięcie polskiej wersji do nowej platformy planowane jest na przełomie maja i czerwca br. 

 - Wydatki na działania marketingowe były jednym z celów emisyjnych podczas naszego IPO. Od końca grudnia do połowy lutego 2021 r. realizowaliśmy szerokozasięgowe działania medialne na 7 rynkach, na których działamy. Kampania okazała się być dużym sukcesem. Kampania telewizyjna dotarła do ponad 60 mln osób, a działania w internecie przekroczyły 132 mln wyświetleń. Oczywiście miało to bezpośredni wpływ na bardzo dobre wyniki sprzedaży w minionym kwartale. Na tym jednak nie poprzestajemy, w połowie marca rozpoczęliśmy kolejną kampanię medialną, tym razem w formie bilboardów sponsorskich, która trwała do połowy maja br. – dodaje Krzysztof Bajołek.

Answear.com na przełomie III i IV kw. planuje wejść na dwa nowe rynki, co powinno być katalizatorem dalszego wzrostu przychodów i dynamicznego rozwoju Spółki. 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9586
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    6,39

  • Śr

    4,53

  • Min

    3,94

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.