Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Starsi konsumenci robią zakupy w internecie raczej z konieczności niż z wygody

Rosnąca grupa e-nabywców w wieku 55+ z reguły korzysta z handlu elektronicznego bardziej z konieczności niż z chęci. Decydując się na zakupy online, dojrzalsi konsumenci zwykle mają w tym konkretną potrzebę i cel, a przy tym wykazują wiele zachowań charakterystycznych dla osób stawiających w Internecie pierwsze kroki – wynika z raportu Barometr E-shopper firmy DPD.
Reklama

- Ostatnie dwa lata, w tym czas pandemicznych obostrzeń w handlu, postawiły wielu konsumentów przed wyzwaniem, jakim jest dokonanie pierwszych w życiu, a potem kolejnych zakupów online – czytamy w raporcie.

Zakupy online z konieczności czy wygody?

Nabywcy 55+ są ostrożniejsi i podczas zakupów, i podczas dokonywania płatności. Nowinki technologiczne nie są im obce, ale pomimo tego preferują zakupy z komputera stacjonarnego lub laptopa, niż z urządzeń mobilnych. Rzadziej korzystają z mediów społecznościowych niż ich dzieci czy wnuki. Te wnioski potwierdza także najnowszy raport „Pokolenie Silvers w e-commerce” Fundacji Kobiety e-biznesu – seniorzy internauci to grupa coraz bardziej świadoma i aktywna online.

Z dostawą do domu

Nabywcy 55+ mają także swoje wyraźne preferencje co do realizacji zamówienia online. Zazwyczaj chcą otrzymać zamówiony w sieci produkt sprawnie, bezpiecznie i pod same drzwi.

Reklama

Inteligentny e-commerce

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum