Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Strategie obecności e-sklepów w serwisach społecznościowych

Przygotowania do zaistnienia w popularnych mediach społecznościowych powinno poprzedzić 'rozpoznanie terenu', czyli znalezienie miejsc, w których działa grupa docelowa oraz konkurencja. Warto dowiedzieć się, z jakich narzędzi korzystają nasi klienci, o czym i w jaki sposób dyskutują, co ich interesuje oraz jak i gdzie działa konkurencja. Dwie podstawowe strategie obecności w mediach społecznościowych, dla podmiotów działających na rynku spożywczym to strategia budowania wizerunku eksperta lub konkurowania ceną.
Reklama
W przypadku startegii eksperckiej stawiamy na unikalny, wysokiej jakości content i używamy serwisów takich, jak Facebook, Youtube oraz własnego bloga. Na Facebooku budujemy społeczność osób skupionych wokół danej tematyki, serwując co jakiś czas angażujące aktywności. Na Youtubie dzielimy się autorskimi materiałami video, a na blogu publikujemy artykuły eksperckie. Wybierając tę strategię warto zapoznać się z przykładem amerykańskiego sklepu z serami - Venissimo Cheese.


Strategia konkurowania ceną jest dużo prostsza i mniej czasochłonna. Wykorzystanie mediów społecznościowych sprowadza się tu do roli dodatkowego kanału komunikacji. Zalecane narzędzia to Facebook oraz NK. Wartość dodaną mogą stanowić ekskluzywne oferty promowane tylko przez media społecznościowe oraz solidna obsługa klienta. Jedną z możliwości jest również sprzedaż poprzez wyspecjalizowane serwisy - np. Allegro i dział delikatesy.
Powyższe strategie istnienia w mediach społecznościowych należy wesprzeć podstawowymi możliwościami, jakich dostarczają nam narzędzia społecznościowe, np. przycisk „Lubię to", czy też system logowania Facebook Connect (jeśli w ogóle zdecydujemy się na wdrożenie procesu rejestracji konta w naszym sklepie). Dodatkowo warto zastanowić się nad takimi działaniami jak wsparcie e-mail marketingiem (np. newslettery z kuponami promocyjnymi) czy też SEO/SEM.

Efektem obecności w mediach społecznościowych jest zwykle budowanie zaangażowania i lojalności konsumentów oraz pozyskiwanie wiarygodnych opinii o produktach.

Autor jest blogującym ekspertem z zakresu tematyki mediów  społecznościowych - socjomania.pl (http://socjomania.pl), specjalizującym się również w zarządzaniu projektami internetowymi.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.