PARTNER PORTALU

Strefy Marek podbijają polską sieć

Autor: PR 1 czerwca 2021 09:26

Cyfrowa rewolucja napędzana pandemią koronawirusa nabiera w Polsce coraz większego rozmachu. Przybywa e-sklepów i internetowych konsumentów, a producenci prześcigają się poszukiwaniu nowych sposobów na przyciągnięcie klientów. Jednym ze sposobów na zwiększenie sprzedaży są Strefy Marek w serwisie zakupowym Allegro.

Moda na e-zakupy wciąż przybiera na sile. Według prognoz PwC, w 2026 r. wartość brutto polskiego rynku handlu internetowego przekroczy pułap 162 mld zł, rosnąc 12% w skali roku. Wzrost popytu pociąga za sobą wzrost podaży, co potwierdzają ostatnie dane rynkowe. W samym 2020 roku zarejestrowano w naszym kraju  blisko 12 tysięcy sklepów internetowych, a ich łączna liczba na początku stycznia tego roku wyniosła 44,5 tys., czyli aż o 21,5 proc. więcej niż rok wcześniej.  Cyfrowa rewolucja jest błogosławieństwem dla klientów – oznacza dla nich bogatszą ofertę oraz więcej promocji. Sytuacja po drugiej stronie barykady jest skrajnie inna – walka o konsumentów stale się zaostrza. Konkurencja już dawno przestała się ograniczać do ceny. Liczą się również: szybkość dostawy, łatwość wyboru i nawigacji po sklepie, czy pozycjonowanie marki, czyli jej widoczność w wyszukiwarkach internetowych. To jeden z głównych powodów, dla których coraz więcej przedsiębiorstw zakłada tzw. Strefy Marek w serwisie zakupowym Allegro, gwarantując sobie szeroką skalę promocji.

Polski korzenie, globalny zasięg

Serwisu zakupowego Allegro nie trzeba nikomu bliżej przedstawiać.  Polska platforma plasuje się w dziesiątce największych sklepów e-commerce na świecie z liczbą 194 milionów odwiedzin miesięcznie, co daje jej blisko 18,5 mln klientów na miesiąc, stanowiących około 60% całej, krajowej (internetowej) populacji. O jej fenomenie świadczą sąsiedzi z zestawienia – eBay, AliExpress, Rakuten czy Wallmart to globalne brandy,  nie mniej znane niż Coca-Cola. Na czym polega  sukces polskiej platformy? Głównie na zróżnicowanych i przede wszystkim obiektywnych opiniach o produkcie, atrakcyjnych cenach oraz dogodnych i dostosowanych do potrzeb klientów sposobach dostawy towarów. Dzisiaj obecność w tym kanale sprzedaży jest absolutnym „must have” dla polskich producentów. Sama jednak obecność to dopiero początek walki o klienta. Potrzebne są także fachowe narzędzia, umożliwiające efektywne pozyskiwanie odbiorców. Odpowiednio prowadzone Strefy Marek dają takie możliwości

Centralizacja sprzedaży i promocji

Czym jest Strefa Marek? – To miejsce na Allegro.pl, gdzie uznane marki prezentują wyłącznie nowe, oryginalne towary. Użytkownicy mają dostęp do szerokiego asortymentu wyłącznie markowych produktów, które oferowane są bezpośrednio przez właściciela marki lub wyznaczonego dystrybutora. Strefa marek Allegro jest również sposobem promocji dla producentów oraz autoryzowanych sprzedawców – wyjaśnia Justyna Jarosz, kierownik działu Allegro w firmie Primavera Parfum, która świadczy usługi zarządzania strefami dla największych polskich brandów z rynku Beauty i Health Care.

W portfolio polskiego dystrybutora e-commerce znajdują się między innymi: Cleanic, GSK, Unimil, L’Occitane czy Durex, a chętnych do nawiązania współpracy wciąż przybywa.

Aleksandra Depta, przedstawiciel ostatniej z marek (ekspert ds. e-commerce w Grupie Reckitt, do której należy marka Durex), mówiła w zeszłym roku: - Obserwujemy duży potencjał do dalszych wzrostów w kanale online dla marki Durex. Coraz więcej konsumentów docenia dyskrecję oraz swobodę wyboru szerokiego asortymentu towarów intymnych, jakie oferuje kanał e-commerce. Dzięki współpracy strategicznej ze Style Group (podmiot w Grupie Primavera Parfum – przyp. autor) dajemy im taką możliwość.

Strefa Marek to coś więcej niż zwykłe konto na Allegro. Przede wszystkim oferuje bogatszy pakiet możliwości sprzedaży oraz narzędzi promocyjnych. Poza standardowymi metodami takimi jak: wyróżnienia, podświetlenia, kampanie Allegro Ads czy reklamy graficzne, możliwa jest również pełna integracja z kontami w social mediach, przez co produkty zyskują szansę uczestnictwa w realizowanych tam akcjach promocyjno-marketingowych. Strefa otwiera również możliwości udziału w akcjach organizowanych przez samo Allegro.pl, polegających między innymi na obniżeniu kosztów działalności w zależności od realizacji indywidualnie wyznaczonych celów.

– Nie bez znaczenia jest także fakt oznaczenia takiego konta nazwą „Oficjalny Sklep”, co podnosi wiarygodność sprzedaży od samego początku. Klient zyskuje wówczas pewność, że ma przed sobą, wysokiej jakości produkty, które spełnią jego oczekiwania – dodaje Justyna Jarosz z Primavera Parfum.

Usługa szyta na miarę, ale nie wszystkich

Strefa Marek jest doskonałym narzędziem, uzupełniającym szeroki wachlarz kanałów sprzedaży, ale niesie za sobą również pewne obostrzenia i wymagania. Efektywna sprzedaż za jego pośrednictwem wymaga współpracy z zaufanym partnerem. Miesięczny koszt prowadzenia strefy zaczyna się od 3 tysięcy złotych. W opinii Jędrzeja Karaska, który w Primavera Parfum pełni rolę specjalisty ds. e-commerce, usługa ta idealnie wpisuje się w strategie sprzedażowe dużych, rozpoznawalnych marek o ugruntowanej pozycji rynkowej, otwartych na rozwój sprzedaży w kanale Allegro oraz gotowych na inwestycje w komunikacje i działania marketingowe.  – W ramach obsługi Strefy Marki klient otrzymuje od nas szereg benefitów, m.in. wyróżnienia ofert na listingu, zarówno tekstowe, jak i poprzez logotyp marki, czy jednakowy nagłówek na wszystkich ofertach – wylicza.

Allegro dorzuca coś od siebie

Lista korzyści jest długa, a Allegro dorzuca do niej również swoje benefity, które są swoistym „wabikiem” na klientów oraz przyszłych właścicieli lub zarządców kont. Usługa Allegro Smart oferuje nieograniczoną liczbę darmowych dostaw do sieci tysięcy paczkomatów i punktów odbioru, listów poleconych, a także za pośrednictwem firmy kurierskiej w całej Polsce przy zakupach powyżej określonej kwoty. Dla stałych klientów przewidziano atrakcyjny program lojalnościowy pt. Money Allegro, z kolei firmy mogą korzystać z takich opcji jak ALLEGRO ADS, czyli specjalne reklamy ofertowe zwiększające sprzedaż, bądź specjalny program dla Najlepszych Sprzedawców na Allegro.

Kompleksowa obsługa

Przy współpracy z doświadczonym partnerem przy Strefie, możemy oczekiwać szerszego wsparcia aniżeli obsługa sprzedaży. Zakres jego obowiązków obejmuje również:  przyjmowanie opinii czy reklamacji, realizacja pełnego wachlarza promocji oraz łańcucha TSL, czyli magazynowania, transportu i spedycji. To wygodne dla wielu rozwiązanie outsourcingu spotyka się z coraz większym zainteresowaniem ze strony przedsiębiorstw.

– Usługa okazała się przysłowiowym strzałem w dziesiątkę. Klienci odwdzięczają się nam powierzaniem kolejnych marek ze swojego portfolio. W zeszłym roku obroty Primavera Parfum ze sprzedaży produktów w Strefach Allegro wyniosły 3,25 procenta całych obrotów w Grupie. W tym roku przewidujemy dalsze wzrosty. Nasze prognozy mówią o dynamice na poziomie 100 procent – twierdzi Karasek.

Czy nagłe wejście Amazona na polski rynek może zagrozić pozycji Allegro, a tym samym Strefy Marek stracą na znaczeniu? Jest to mocno wątpliwe. W opinii ekspertów, ogromny potencjał tego rynku uwzględnia obecność kilku dużych graczy rynkowych, a zdrowa konkurencja między nimi może jedynie przyczynić się do zwiększenia atrakcyjności zakupów produktów w tym kanale sprzedaży online. Z korzyścią dla Internautów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9152
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.