Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Strona e-sklepu powinna ładować się maksymalnie 3 sekundy

Klienci e-sklepów nie lubią czekać. Czas ładowania się strony ma ogromny wpływ na konwersję i zadowolenie użytkowników, zatem zadbanie o ten aspekt jest kluczowe. Liczy się każda sekunda, a nawet jej dziesiętna część.
Reklama
  • Szybkość działania strony jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na sprzedaż online. Długie ładowanie się treści zniechęca użytkowników, co przekłada się na spadek konwersji.
  • Badania Google pokazują, że strona powinna ładować się maksymalnie 3 sekundy. W przeciwnym razie użytkownik po prostu opuści witrynę.

Każda sekunda może zwiększyć współczynnik konwersji

Według raportu Unbounce, 79 proc. kupujących online zwraca uwagę na szybkość ładowania witryny podejmując decyzje zakupowe.
Zwiększenie prędkości działania strony bezpośrednio wpływa na wyniki sprzedażowe. Badania Walmartu pokazują, że każda sekunda poprawy może zwiększyć współczynnik konwersji nawet o 2 proc. Amazon z kolei odnotował wzrost o 1 proc. na każde 0,1 sekundy skrócenia czasu ładowania strony.
- Im szybciej i sprawniej klient będzie mógł poruszać się po e-sklepie, tym bardziej prawdopodobne jest, że dokona zakupu - podkreśla Robert Stolarczyk CEO PromoTraffic. - To również czynnik wpływający na SEO, a co za tym idzie na widoczność sklepu w wynikach wyszukiwania. Szybkie strony zwiększają wygodę użytkowania, a także umożliwiają skuteczne indeksowanie podstron. Warto też dodać, że większa prędkość korzystnie wpływa na wyniki kampanii Google Ads.

Jak zbadać i poprawić szybkość?

Właściciele e-sklepów mogą zadbać o szereg rzeczy, by ich strona działała możliwie szybko: odpowiednio skonfigurować serwer, wykorzystywać pamięć podręczną czy rozsądnie zaplanować wykorzystanie wtyczek i dodatków.
Częstym problemem są zbyt duże grafiki, zatem istotny jest „lekki” format pozwalający zmniejszać rozmiar (np. WebP) oraz kompresja plików. Skompresować można zresztą również samą stronę oszczędzając 40-80 proc. oryginalnego rozmiaru plików. Jeśli sklep ma duży ruch, dobrym pomysłem będzie skorzystanie z CDN, czyli rozproszonej po całym świecie sieci dostarczania treści, która w zależności od lokalizacji użytkownika wybiera najszybszy serwer.

W jaki sposób mierzy się prędkość sklepu? Ważnym narzędziem jest test PageSpeed Insights, który pozwala ustalić od czego należy zacząć optymalizację prędkości i co istotne, podsuwa sugestie. Osobno pokazuje wyniki dla wersji desktopowej i mobilnej.

- W tym roku Google wprowadza nowy czynnik rankingowy - Core Web Vitals, dotyczący szybkości i wydajności stron - mówi Robert Stolarczyk z PromoTraffic. - Trzeba zatem zwracać uwagę na takie elementy, jak np. LCP, czyli Largest Contentful Paint, sprawdzający czas potrzebny do wyświetlenia największego elementu zawierającego się w kodzie strony albo FID, First Input Delay, mierzący czas, jaki mija od kliknięcia na podstronę do jej załadowania.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.