Święta w Wielkiej Brytanii w tym roku były skromniejsze?
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Retail Economics, 47 proc. brytyjskich konsumentów twierdzi, że w tym roku na Boże Narodzenie wydali mniej niż ostatnio. Jedna czwarta stwierdziła, że nie dokona zakupów w okresie świątecznym, ponieważ wydali już pieniądze podczas promocji w Czarny Piątek.
Wzrost inflacji na skutek Brexitu i spadek dochodów ograniczyły wydatki konsumpcyjne w Wielkiej Brytanii w tym roku. Także śnieżna pogoda mogła powstrzymać kupujących przed wyjściem do sklepów, pomimo dużych obniżek cen.
Zdaniem Richarda Lima, dyrektora generalnego działu Retail Economics, w tym roku na sprzedaży świątecznej zyskają przede wszystkim sklepy online. Ponad dwie trzecie konsumentów stwierdziło, że zrobiło zakupy przez internet. Amazon był najpopularniejszym sprzedawcą, a następnie Asda, Tesco i Marks & Spencer.