Systemy rekomendacji dążą do zwiększania wartości klienta

Autor: dlahandlu.pl/pr 17 lutego 2011 09:57

Systemy rekomendacji produktów mają za zadanie dążyć do zwiększania wartości klienta i jego koszyka, poprzez trafne podpowiadanie produktów, które odpowiadają na indywidualnych potrzeb użytkowników.Wszystko zaczyna się od zbierania i gromadzenia danych, niezbędnych do stworzenia np. rekomendacji w sklepie typu „osoby, które kupiły produkt A kupiły również...". Taki typ rekomendacji wyświetla się danemu użytkownikowi obok aktualnie przeglądanej pozycji i podpowiada mu co może jeszcze kupić.

Na efektywność rekomendacji wpływ ma wiele czynników, z pewnością istotnym aspektem jest dobry algorytm i doświadczenie zespołu tworzącego cały silnik rekomendacji. Istotnym elementem wpływającym na efektywności działań rekomendacji jest zakres różnych danych.

Jeśli właścicielowi uda się zainteresować klienta trafnym produktem, uzyskanym dzięki jakościowym rekomendacjom, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że ten wróci do e-sklepu po kolejne. Systemy personalizowanej rekomendacji sprzyjają nie tylko wzrostowi sprzedaży ale również budowaniu lojalności e-klientów.

Przeczytaj także:

O popularności zakupów w sieci niezaprzeczalnie świadczą ostatnie analizy comScore, z których wynika, że Amerykanie w okresie przedświątecznym zostawili w sklepach internetowych 43,4 miliardy dolarów, to o 4,4 miliarda więcej niż rok wcześniej. W Polsce trend e-zakupów stopniowo się umacnia i w 2010 roku polski e-handel był wart 15,5 miliarda złotych jak wynika z badań Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6116
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    1,99

  • Śr

    1,40

  • Min

    0,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.