Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Szef Amazona w Polsce: Nie jesteśmy tylko serwisem sprzedażowym

- Wciąż uczymy się, jak działać w Polsce i zadowalać polskich konsumentów. Mam tu na myśli z jednej strony klientów naszego sklepu, z drugiej polskich sprzedawców - mówi w rozmowie z WNP.PL Mourat Taoufiki, dyrektor generalny Amazon.pl.
Reklama
  • - Dużym zaskoczeniem dla mnie było to, jak bardzo rozwinięty i dojrzały jest rynek e-commerce w Polsce, który cały czas rośnie - mówi WNP.PL Mourat Taoufiki. Przekonuje, że Amazon nie jest tylko serwisem sprzedażowym. - Pomagamy rozwijać lokalne biznesy - mówi Taoufiki.

    W naszej rozmowie dyrektor generalny Amazon.pl opowiada o konkurencji na polskim rynku, paczkomatach, priorytetach Amazona oraz planach na nadchodzący, świąteczny szczyt sprzedażowy.

 

Zanim trafił pan do Polski, pracował pan w ponad 20 różnych krajach, zarówno w Europie, Ameryce Południowej, na Bliskim Wschodzie, jak i w Afryce. Jak pracuje się panu w Polsce?

- Nigdy wcześniej nie pracowałem w Polsce, dlatego jest to dla mnie zupełnie nowe doświadczenie. Największym zaskoczeniem dla mnie była dostępność tak wielu utalentowanych pracowników. Polska oferuje bardzo dobrą i wyszkoloną kadrę, co ma dla nas niezwykle duże znacznie przy lokowaniu inwestycji. Amazon cały czas inwestuje w Polsce, właśnie uruchomiliśmy naszą usługę Amazon Prime i dlatego potrzebujemy ludzi o zróżnicowanych umiejętnościach.
Ważna jest także infrastruktura, która w Polsce jest na bardzo wysokim poziomie. Kolejnym dużym zaskoczeniem dla mnie było to, jak bardzo rozwinięty i dojrzały jest lokalny rynek e-commerce, który w Polsce cały czas rośnie.

Amazon, choć obecny w Polsce od 2012 r., polski sklep uruchomił dopiero w marcu tego roku… Dlaczego to trwało tak długo?

- Już wcześniej byliśmy obecni w Polsce ze spolszczoną wersją niemieckiej platformy Amazon.de. Jednak polscy klienci domagali się poprawy jakości serwisu, dlatego uznaliśmy, że jedynym sposobem, by w pełni zaspokoić ich potrzeby jest uruchomienie w pełni polskiej wersji - Amazon.pl. Tak właśnie działamy - słuchamy klientów i spełniamy ich oczekiwania.

Teraz Amazon uruchomił swoją sztandarową usługę Amazon Prime. To było zaskoczenie, gdyż na innych rynkach wdrażanie tej usługi trwało dłużej. Czy to pokazuje, że apetyt Amazona na polski rynek rośnie?

- Zgadza się, zrobiliśmy to wyjątkowo szybko. Uruchomiliśmy Amazon.pl w marcu i 7 miesięcy później zdecydowaliśmy się wprowadzić Amazon Prime, ponieważ wiemy, że to jest usługa, której oczekują klienci.

Więcej na wnp.pl

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.