PARTNER PORTALU

Sztuczna inteligencja to game-changer w sprzedaży na marketplace-ach

Autor: MK 13 lipca 2021 14:30

Sztuczna inteligencja to game-changer w sprzedaży na marketplace-ach Polacy znaleźli sposób na to, by przechytrzyć amerykańskiego Amazona, fot. shutterstock

Najważniejszym narzędziem spółki Nethansa jest Clipperon. Stworzony przez firmę autorski system wykorzystuje sztuczną inteligencję do predykcji cen oraz wyników sprzedaży.

– To prawda, że trzeba inwestować w działania marketingowe w sieci, zarządzanie zapasami czy doświadczenia w sklepie, ale gdy już konsument podejmie decyzję, to głównie cena produktu decyduje o tym u jaki konkretnego sprzedawcy zakupi produkt. – mówi Sascha Stockem, CEO Nethansy która wspiera europejskie firmy w uruchomieniu i prowadzeniu własnego sklepu na platformie Amazon. Ekspert powołuje się na badania PWC, z których wynika, że sześciu na dziesięciu konsumentów wybiera produkty, kierując się optymalną ceną. – Sztuczna inteligencja to prawdziwy game-changer w obszarze sprzedaży na Marketplace-ach. Bez względu na czas i okoliczności, bez chwili przerwy, algorytmy zmieniają cenę tak, by zadowolić klientów i utrzymać odpowiednią marżę gwarantującą zysk. W efekcie, wykorzystując duże zbiory danych, firmy zarabiają więcej niż oczekiwały – dodaje Stockem.

Patrząc na dane zebrane przez Nethansę widać, że algorytmy świetnie poradziły sobie z optymalizacją cen. Wartość zysku dodatkowego, który Clipperon wypracował wyłącznie dzięki dynamicznemu pricingowi to w kwietniu 2021 roku nieco ponad pół miliona złotych, a miesiąc później już ok. 700 tys. zł. 

Insomnia sztucznej inteligencji

– Dodatkowy zysk wynika wyłącznie z działania systemu Clipperon, który np. podnosi ceny produktów, jeśli nie ma konkurencji na rynku, bądź jest ona niewielka – mówi CEO Nethasy. – Kompetencje analityczne sztucznej inteligencji stanowią barierę nie do pokonania dla zwykłego człowieka. Nie dość, że algorytmy są w stanie zauważyć najmniejsze wahania zmiennych i oszacować trend to dodatkowo, nie wiedzą co to sen, pracują więc bez ustanku, optymalizując politykę cenową sprzedawcy.

Do optymalizacji cen należy jeszcze dodać automatyzację sprzedaży i autonomizację procesów logistycznych. Ile więc zarobiły firmy, dzięki systemowi Clipperon i jego sztucznej inteligencji, która dynamicznie zarządza polityką sklepu? Pracujące nieustannie oprogramowanie autorstwa sopockiej firmy wygenerowało dla swoich klientów w ostatnich dwunastu miesiącach łączny zysk wynoszący ponad 17 mln zł (stan na koniec maja 2021 roku). Porównując tę wartość z wynikiem z poprzedniego roku osiągnięto czterokrotny wzrost. I mowa tu wyłącznie o czystym zysku po wszystkich kosztach bezposrednich i pośrednich.

Podobał się artykuł? Podziel się!




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9590
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    10,99

  • Śr

    6,99

  • Min

    5,49

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.