Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Szybkie dostawy zjadają zyski Amazona

Amazon w drugim kwartale br. zanotował sprzedaż w wysokości 63,4 mld dolarów (około 57 mld euro), czyli o jedną piątą więcej niż rok wcześniej. Jednak gigant handlu detalicznego online spowalnia wzrost.
Reklama

W I kwartale zakończonym w marcu liczba sprzedanych produktów na platformie Amazon wzrosła tylko o 10 proc., w porównaniu do 22 proc. wzrostu rdr. W II kwartale wzrost wyniósł 18 proc. 

Amazon inwestuje w nowe usługi logistyczne: w Stanach Zjednoczonych dostawa następnego dnia stała się nowym standardem dla członków Prime. Jednak w drugim kwartale inwestycje mające na celu dotrzymanie tej obietnicy kosztowały aż 800 mln dolarów (718,7 mln euro). Koszty były wyższe niż oczekiwano, a według New York Times Brian Olsavsky, dyrektor finansowy Amazona, przyznał, że występowały problemy z wydajnością.

W rezultacie zysk netto wyniósł 2,6 mld dolarów (2,3 mld euro), czyli 5,22 dolarów (4,7 euro) na akcję. Analitycy przewidywali 5,56 dolarów na akcję. Rok wcześniej zysk wyniósł około 2,5 mld dolarów.

Do tej pory zyski pochodziły głównie z Amazon Web Services, usług chmurowych grupy. Sprzedaż tego działu wyniosła 8,4 mld dolarów (7,54 mld euro). Niemniej jednak dochodzi do spowolnienia: po raz pierwszy w historii roczny wzrost był mniejszy niż 40 proc. 

W bieżącym kwartale Amazon przewiduje sprzedaż na poziomie od 66 do 70 mld dolarów (59 do 63 mld euro). W związku z utrzymującymi się wysokimi inwestycjami w szybsze dostawy, oczekuje się, że przychody operacyjne będą znacznie niższe.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.