Szykuje się kolejna runda finansowania ATS Technology. Cel: kilkadziesiąt sklepów bezobsługowych

Koncepcja nowego modelu sprzedaży autorstwa ATS Technology spotkała się z zainteresowaniem jednego z najbardziej aktywnych funduszy VC w Polsce – Carlosn ASI EVIG alfa z grupy Carlson. Fundusz w 2020 roku zainwestował w spółkę 1 mln zł. Na obecnym etapie zespół Carlosn ASI EVIG alfa wspiera ATS Technology w przygotowaniach do kolejnej rundy inwestycyjnej, której celem będzie budowa pierwszych kilkudziesięciu sklepów bezobsługowych.
Ultra Convenience jako bezobsługowe pawilony
Ultra Convenience od start-upu ATS Technology, który opiera się na prowadzeniu sprzedaży w mobilnych, bezobsługowych pawilonach, dostępnych dla klientów 24 h/7. Koncept ATS pozwala zadbać o właściwe doświadczenie konsumentów podczas robienia zakupów i podążać za ich potrzebami… i to dosłownie. Ta kwestia jest możliwa dzięki mobilności – do funkcjonowania pawilon wymaga jedynie 20 m2 oraz podłączania do prądu – może być ustawiony wszędzie tam, gdzie są klienci.
Co-founderzy przekonują, że Ultra Convenience ma szansę zmienić sektor convenience. To nie pierwsza koncepcja sklepów bezobsługowych w Polsce. Skąd więc przekonanie, że uda się właśnie ATS Technology? Na to pytanie odpowiada Witold Rydzewski, co-founder ATS Technology.
– W pracach nad projektem najważniejszy był dla nas Customer Experience, bo to klient stoi w centrum. Można zadbać o najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, o tzw. efekt wow, ale w przypadku sklepu najważniejsza jest odpowiedź na pytanie: czy konsumenci będą chcieli w nim kupować? Z analiz przeprowadzonych przez nas na początku wyłonił się ważny wniosek: poprzednie koncepcje sklepów bezobsługowych obecne na naszym rynku nie odniosły sukcesu, ponieważ były oparte na technologiach, które nie były user friendly i dawały negatywny wynik, jeżeli chodzi o CX. Były za skomplikowane, nieintuicyjne, po prostu niedopasowane do poziomu cyfryzacji polskiego społeczeństwa. Inna kwestia – te technologie były równie drogie w utrzymaniu, ich koszt był zupełne niewspółmierny do możliwości zarobku odbiorcy – podmiotu, który miałby taki sklep prowadzić.
Krzysztof Grabowski, co-founder ATS Technology mówi: - Na rynku mamy dziś trzy rodzaje „technologii” , które umożliwiają kupowanie bez udziału sprzedawcy na trzy różne sposoby. Pierwsza to maszyny vendingowe – pozwalające na oferowanie sprzedaży małej gamy produktów. Druga to rozwiązania oparte o technologie RFID (radiowe tagowanie produktów), które nie pasuje do każdego sektora, chociażby ze względu na wysokie koszty wprowadzenia i utrzymania. Trzecia to technologie wizyjne wsparte sztuczną inteligencją. Są jeszcze zbyt drogie w aplikacji, dlatego m.in. sklepy Amazon Go, które na nich bazowały, nie odniosły sukcesu. Przeanalizowaliśmy „braki” tych wszystkich koncepcji. Zebrane wnioski pomogły nam stworzyć zupełnie nowe rozwiązanie. Dzięki zastosowanym technologiom, w sklepie od ATS Technology będzie można kupić nawet alkohol, czego nie mogła zaoferować konkurencja. Z drugiej strony, nasza koncepcja jest user friendly. Do skanowania zakupów klienci będą używać własnych smartfonów – czegoś, co doskonale znają, a nie skomplikowanych, „obcych” technologii.
- W IneoGroup napisaliśmy „od zera” system sprzedażowy, jednak w oparciu o wiedzę i doświadczenia z poprzednich programów. Dostarczyliśmy dla ATS Technology rozwiązanie oparte o najnowszy system, gotowe i łatwe do wdrożenia dla odbiorcy sklepu autonomicznego (np. sieci handlowej) a dla klienta końcowego – zrozumiałe i proste w użyciu – wyjaśnia Krzysztof Łukaszek, wiceprezes zarządu IneoGroup Group.
Aplikacja opiera się na systemie iXpos od IneoGroup, ale został on zmodyfikowany w takich sposób, aby był w pełni kompatybilny z pawilonem sprzedażowym start-upu.