Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Europejski Kongres Gospodarczy - na żywo

Międzynarodowy handel i relacje gospodarcze po pandemii

PRZEJDŹ DO STRONY TRANSMISJI
KATOWICE • MCK
20-22 WRZEŚNIA 2021
Reklama

Technologie chmurowe na celowniku e-sklepów

Wraz ze zmianą sytuacji rynkowej (pandemia COVID-19, lockdown) w branży e-commerce pojawiły się nowe wyzwania. Wzrost ruchu w witrynach sklepów wywołał problemy z dostępnością serwisów i wpłynął na jakość obsługi klienta. Odpowiedzią na ten problem stała się chmura obliczeniowa. Korzysta z niej już 58 proc. e-sklepów w Polsce.
Reklama

W czasie pandemii ponad połowa e-sklepów odnotowała zwiększony ruch, a zdecydowana większość (80 proc.) dostrzegła istotne wyzwania w obsłudze kupujących w odniesieniu do wykorzystywanej infrastruktury technologicznej. Tak wynika z Raportu Grupy K2: Technologie i marketing w e-commerce – wyzwania i trendy 2021, opracowanego na podstawie badania przeprowadzonego przez IDG Poland.

 Problemy z dostępnością oferty

Na pierwszy plan wysuwają się problemy z dostępnością systemów – 27 proc. e-sklepów odnotowało wydłużony czas ładowania stron, 21 proc. przestoje w funkcjonowaniu platformy, a 20 proc. problemy z ładowaniem się zdjęć, wideo lub innych elementów oferty. W rezultacie potencjalni klienci rezygnowali z finalizacji zakupu, co bezpośrednio przełożyło się na wzrost wskaźnika porzuceń koszyka (18 proc. wskazań).

Analizy WebsiteBuilderExpert wykazały, że prędkość ładowania strony w e-commerce jest wyjątkowo istotna, ponieważ użytkownicy szanują swój czas. Co czwarty klient zrezygnuje z wizyty w sklepie, jeśli jego oferta ładuje się dłużej niż 4 sekundy. Każda kolejna sekunda ładowania strony obniża zadowolenie użytkownika o około 16 procent. Niemal połowa klientów (46 proc.) nigdy nie wraca na wolno ładujące się strony. 

Technologie na celowniku e-sklepów

W okresach zwiększonego ruchu w serwisach sprzedażowych on-line podstawowe znaczenie ma infrastruktura IT o odpowiedniej skalowalności, ściśle związanej z dostępnością. To właśnie skalowalność chmury obliczeniowej sprawia, że jest ona jednym z najlepszych narzędzi do rozwijania sprzedaży w kanale e-commerce, którą cechuje skokowy napływ użytkowników. 

Z tego powodu w ostatnim czasie wiele firm z sektora e-commerce przeszło przyspieszoną transformację do chmury. Obecnie aż 58 proc. z nich korzysta z infrastruktury chmury publicznej. 

Do głównych korzyści biznesowych związanych z tym modelem zaliczają możliwość łatwego zwiększenia wolumenu sprzedaży (40 proc.), większą skalowalność i możliwość rozwoju platformy (35 proc.) oraz zwiększenie szybkości działania i wprowadzania nowości w ofercie, a więc krótszy time-to-market (30 proc.).

– Sprawny biznes e-commerce wymaga umiejętnego połączenia technologii i procesów związanych z obsługą klienta, ponieważ mają one bezpośredni wpływ na szybkość działania i doświadczenie użytkowników. Jednym z największych wyzwań dla branży, w odniesieniu do wzrostu zamówień i wykorzystywanej infrastruktury technologicznej, jest zapewnienie dostępności systemów i ciągłości działania. Niemal połowa e-sklepów doświadcza przestojów w działaniu platform sprzedażowych. To z kolei oznacza wymierne straty, nawet do 20 tysięcy złotych na godzinę – komentuje Maciej Kuźniar, COO Oktawave (Grupa K2).

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.