Tesco ma dla dostawców nieprzyjemną wiadomość

Rządowy Arbiter ds. Kodeksu Spożywczego, który reguluje relacje między sieciami handlowymi a dostawcami, jest świadomy "problemu" i zwrócił się do Tesco z prośbą o wyjaśnienia.
Tesco chce dodatkowych opłat od dostawców
W liście do dostawców Tesco pisze, że opłata będzie dotyczyć produktów sprzedawanych online za pośrednictwem stron internetowych i aplikacji Tesco, a dostawcy mogą ją zapłacić lub "spotkać się z obniżonymi cenami i przeglądami asortymentu".
Takich listów dostawcy Tesco mie chcieliby dostawać
List od Ashwina Prasada, dyrektora Tesco, został opublikowany przez serwis The Grocer. Firma tłumaczy w nim, że wprowadza opłaty "za realizację", aby osiągnąć „bardziej zrównoważone podejście” do kosztów.
Prasad tłumaczy w liście: „Tesco ponosi większość kosztów realizacji – niezależnie od tego, czy obsługuje ponad milion zamówień online tygodniowo w Wielkiej Brytanii, czy też dostarcza podstawowe produkty tysiącom niezależnych sprzedawców detalicznych i klientom cateringowym. Musimy osiągnąć bardziej zrównoważone podejście".
„Ważne jest, abyś współpracował z nami w zakresie opłaty za realizację, ponieważ oboje chcemy skorzystać z inwestycji w obsługę klientów”. - dodał.
Rzecznik GCA (Groceries Code Adjunctor) powiedział „Tesco poinformowało GCA, że ta opłata jest dobrowolna. Dostawcy mogą odpowiedzieć na każde pismo z prośbą, porozmawiać z dyrektorem swojej kategorii lub kierownikiem ds. zakupów w Tesco lub skontaktować się z kierownikiem ds. zgodności z kodeksami."
Rzecznik Tesco podkreśla, że opłata nie będzie dotyczyć najmniejszych dostawców, a polityka ma być „początkiem rozmowy z dostawcami”.
„Nasi klienci oczekują, że będziemy służyć im gdziekolwiek, kiedykolwiek i jak chcą robić zakupy. Ponieważ reagujemy na zmieniające się nawyki zakupowe, a nasze koszty realizacji wciąż rosną, rozmawiamy z naszymi dostawcami o tym, w jaki sposób możemy współpracować, aby stworzyć bardziej zrównoważone podejście i zapewnić, że możemy nadal inwestować w naszych klientów”.
Tesco atakuje swoich dostawców
Sieć Tesco znalazła się w centrum uwagi po tym, jak prezes Tesco, John Allan, powiedział, że dostawcy niepotrzebnie podnoszą ceny w obliczu kryzysu kosztów życia.
Przypomnijmy, Allan, mówił, że niektórzy dostawcy żywności mogą wykorzystywać inflację jako pretekst do podwyższenia cen bardziej niż to konieczne, ponieważ presja związana z kosztami życia ciąży na konsumentach. Allan dodał, że jest „całkowicie możliwe”, że producenci żywności wykorzystują najbiedniejszych w społeczeństwie.
Tesco konfrontuje się z firmami, które jego zdaniem podnoszą ceny ponad to, co jest konieczne. „Mamy zespół, który może przyjrzeć się składowi żywności, kosztom towarów i ustalić, czy te wzrosty kosztów są uzasadnione” – powiedział Allan.