Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

TIM rośnie na usługach B2B - ponad 1,25 mld zł szacowanych przychodów w 2021 roku

Ze wstępnych szacunków wynika, że przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą towarów wyniosły w 2021 r. niemal 1,257 mld zł, tj. o 34,3 proc. więcej niż w 2020 r. Sam grudzień 2021 r. był lepszy od analogicznego miesiąca 2020 r. aż o 41,1proc. (107,1 mln zł).
Reklama
  • Sprzedaż online realizowana samodzielnie przez klientów przyniosła w 2021 r. według szacunków niemal 887,2 mln zł, tj. o 36,5% więcej niż rok wcześniej. Oznacza to, że udział tego kanału w łącznych przychodach TIM-u wyniósł w skali roku 70,6%.
  • Pod koniec października 2021 r. jednostkowe przychody ze sprzedaży, liczone narastająco od początku roku, po raz pierwszy w historii przekroczyły 1 mld zł.

 

Rozwój platformy B2B

– Od marca 2021 roku nasze przychody ze sprzedaży nieprzerwanie przekraczają poziom 100 mln zł. Każdego miesiąca na TIM.pl rejestruje się średnio ponad 1000 nowych klientów biznesowych. Porównanie liczby nowych rejestracji w trzech pierwszych kwartałach 2020 i 2021 roku pokazuje wzrost aż o 34% rok do roku. Takie liczby dają powody do zadowolenia. – mówi Krzysztof Folta, prezes zarządu TIM SA.

Przypomnijmy, że po trzech kwartałach 2021 r. TIM SA wypracowała 904,9 mln zł przychodów ze sprzedaży, co stanowi wzrost o ponad 1/3 w porównaniu do okresu styczeń-wrzesień 2020 r. Natomiast skonsolidowane przychody Grupy TIM po trzech kwartałach wyniosły 950,6 mln zł i były wyższe o 1/4 w porównaniu do analogicznego okresu w 2020 r. Po trzech kwartałach ubiegłego roku zysk netto Grupy TIM wzrósł o 250% r/r – do 69,6 mln zł.

Będzie dywidenda

Sytuacja finansowa spółki pozwoliła zarządowi TIM na wypłatę zaliczki na poczet przewidywanej dywidendy. 23 grudnia 2021 roku Spółka wypłaciła akcjonariuszom 1,20 zł brutto zaliczki na jedną akcję. Była to pierwsza wypłata oparta o zaprezentowaną w marcu 2021 r. politykę dywidendową Spółki na lata 2021-2023. Od dywidendy za 2018 r. (wliczając grudniową zaliczkę) TIM wypłacił swoim akcjonariuszom łącznie już ponad 115 mln zł.

Przeczytaj także:

– Dalszy rozwój Grupy Kapitałowej TIM oznacza konieczność dostosowywania się do zmieniającego się rynku e-commerce, w szczególności oczekiwań klientów, a także jak najlepszego wykorzystania potencjału, jakim dysponujemy. Takie podejście znajdzie odzwierciedlenie zarówno w nowej strategii spółki, którą zaprezentujemy w pierwszym półroczu tego roku, jak i jest podstawą decyzji o zbliżającym się giełdowym debiucie spółki 3LP, specjalizującej się w logistyce dla sektora e-commerce – dodaje Krzysztof Folta.

 

 


TIM SA prowadzi największą platformę e-commerce B2B w Polsce TIM.pl, jest też największym (pod względem przychodów ze sprzedaży) dystrybutorem materiałów elektrotechnicznych w Polsce

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.