Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

TIM z rekordowymi wynikami z działalności e-commerce B2B 

Grupa Kapitałowa TIM, działająca na rynku e-commerce w segmencie produktów elektrotechnicznych, uzyskała rekordowe wyniki po trzech kwartałach 2022 r. Osiągnęła 1,14 mld zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży (+19,6% rdr.) i 124,2 mln zł skonsolidowanego zysku operacyjnego EBITDA (+13,1% rdr.)
Reklama

 25 listopada 2022 r. minie 35 lat obecności TIM-u na rynku. Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu jako Spółdzielcze Przedsiębiorstwo. 11 lat później TIM jako zadebiutował na głównym parkiecie warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych, na którym jest obecny do dziś.

- Prezentowane niemal w dniu naszych urodzin wyniki finansowe stanowią odzwierciedlenie efektywności naszego modelu biznesowego – zauważa prezes Krzysztof Folta. – Zaledwie w zeszłym tygodniu zdecydowaliśmy o wypłacie akcjonariuszom jeszcze przed Bożym Narodzeniem niemal 30 mln zł zaliczki na poczet dywidendy za rok 2022. W sierpniu wypłaciliśmy dywidendę za rok 2021 w wysokości 27 mln zł. Wszystko w całości ze środków własnych, bez potrzeby sięgania po zewnętrzne finansowanie – dodaje.

Działania prosprzedażowe

Zysk netto Grupy TIM po trzech kwartałach 2022 r. wyniósł 76,4 mln zł (+9,8% rdr.), zaś spółki TIM – 80,6 mln zł (+30% rdr.). W tym samym okresie przychody ze sprzedaży spółki osiągnęły niemal 1,09 mln zł (+20,2% rdr.). Również te wskaźniki zanotowały najwyższe poziomy w historii.

- Po rekordowym 2021 r. baza odniesienia zarówno w przypadku sprzedaży, jak i wskaźników finansowych była naprawdę wysoka. Gdy dołożymy do tego zdecydowanie mniej korzystną niż przed rokiem sytuację makroekonomiczną (inflacja, osłabienie złotówki względem euro) i słabszą koniunkturę w branży elektrotechnicznej (nie licząc wyjątkowego marca 2022 roku), widać, że poprzeczka była zawieszona naprawdę wysoko – komentuje członek zarządu i dyrektor finansowy Piotr Tokarczuk. – A jednak zdecydowanie pobiliśmy własne rekordy z zeszłego roku. Dodatkowo utrzymaliśmy wysoką rentowność skonsolidowanej EBITDA, a także wypracowaliśmy w grupie dodatnie przepływy na działalności operacyjnej w wysokości 56,1 mln zł, wobec niecałych 10 mln zł w analogicznym okresie 2021 roku – zwraca uwagę.

Po dziewięciu miesiącach 2022 r. największy udział w przychodach TIM-u miała sprzedaż do klientów z segmentu „Instalator” (43,7%). Na drugim miejscu znalazła się grupa „Sprzedawca / hurtownik” (36,5%). W analogicznym okresie 2021 r. kolejność była odwrotna. Zmiana ta to pochodna trendu widocznego od pierwszego kwartału 2022 r., wynikającego z działań prosprzedażowych ukierunkowanych na zwiększanie udziału firm instalatorskich w przychodach TIM-u.

Nowa strategia biznesowa

- Po trzech kwartałach 2022 r. trzecim największym segmentem klientów byli tzw. klienci przemysłowi, a więc segmenty „Produkcja OEM” oraz „Utrzymanie ruchu/konserwator”. Ich udział w przychodach ze sprzedaży wyniósł 17,2% i wzrósł w porównaniu z okresem styczeń-wrzesień 2021 r. o 27,4% - podaje członek zarządu i dyrektor handlowy Piotr Nosal. – Od początku 2022 r. dynamicznie rośnie grono naszych klientów. Przez trzy kwartały 2022 r. zakupy zrobiło u nas ich niemal 65 tys. To rekord nie tylko w skali trzech kwartałów, gdyż przez cały 2021 rok obsłużyliśmy niecałe 52 tysiące klientów – zaznacza.

TIM realizuje założenia zaprezentowanej w maju 2022 r. strategii biznesowej w zakresie rozwoju oferty asortymentowej. 30 września 2022 r. oferta z określonym stanem magazynowym i zapasem na magazynie wyniosła ponad 180 tys. indeksów, co oznacza wzrost o 40% w ciągu roku.

Również logistyczna spółka grupy - 3LP, niezależnie od rezygnacji z debiutu giełdowego, realizuje założenia swojej strategii biznesowej. Zakończona została budowa nowej hali o powierzchni 25 tys. mkw. w Siechnicach i rozpoczęto instalowanie w niej systemu automatyki shuttle system.

Ponadto 3LP rozpoczęła działalność operacyjną w nowej lokalizacji w Sycowie (przy trasie S8 Wrocław-Warszawa) i proces komercjalizacji tej hali o powierzchni 17 tys. mkw. jest już w trakcie realizacji.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum