Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Transgraniczne spory konsumentów - zakup odzieży i obuwia wysoko w rankingu

Usługi lotnicze oraz zakup odzieży i obuwia – niezmiennie najczęstszym przedmiotem transgranicznych skarg zgłaszanych do ECK Polska.
Reklama
  • Europejskie Centrum Konsumenckie, działające przy UOKiK podsumowuje zgłoszenia otrzymane w 2021 roku. 
  •  W 2021 r. ECK Polska działające przy UOKiK otrzymało 5669 zgłoszeń.
  • 65% spraw stanowiły skargi transgraniczne – 3688 spraw.
  • 35% spraw stanowiły zapytania (m.in. sprawy krajowe, zapytania przedsiębiorców, skargi na przedsiębiorców zarejestrowanych poza UE, Norwegią, Islandią lub Wielką Brytanią) – 1981 spraw. 

 

Liczba zgłoszeń otrzymanych w 2021 r. jest porównywalna z rokiem 2019.

Wzrost skarg w 2020 roku wywołany był przez odwołane usługi lotnicze i turystyczne z powodu pandemii COVID-19. Wówczas wiele zgłoszeń dotyczyło problemów konsumentów z odzyskaniem pieniędzy. 

Większość skarg w 2021 roku dotyczyła transportu lotniczego, ich liczba jednak znacznie się zmniejszyła w porównaniu do roku ubiegłego – o blisko 800 spraw. Odwrotnie natomiast wyglądają dane dotyczące zgłoszeń na zakup odzieży i obuwia. Liczba tych skarg w 2021 roku wzrosła o ok. 36% (300 spraw) w porównaniu do 2020 roku.

Ponad 60% otrzymanych w 2021 r. zgłoszeń dotyczyło zakupów dokonanych przez Internet (z czego 10% stanowiły zakupy przez pośredników). 

Czego najczęściej dotyczą skargi konsumentów?

Większość skarg, jakie wpłynęły do ECK w 2021 r. podobnie, jak w latach poprzednich, dotyczyła zgłoszeń na usługi transportowe - głównie problemy lotnicze. Jak wyglądają statystyki? Transport (26%) – 1480 zgłoszeń (1358 transport lotniczy); Zakup odzieży i obuwia (17%) 925 zgłoszeń;  Platformy sprzedażowe (6%) – 306 zgłoszeń (głównie: subskrypcje, platformy pośredniczące w sprzedaży odzieży, duże platformy sprzedażowe); Usługi noclegowe (6%) – 300 zgłoszeń.

Najczęstsze przyczyny skarg: Niezgodność towaru/usługi z umową – 14%; Odstąpienie od umowy – 12%; Odwołanie lotu – 11%; Brak dostawy towaru – 8%.

Na przedsiębiorców, z jakich krajów najczęściej skarżyli się polscy konsumenci?

Niemcy – 18% transgranicznych zgłoszeń (m.in. zakup odzieży i obuwia, transport lotniczy); Irlandia -  13% transgranicznych zgłoszeń (m.in. transport lotniczy); Wielka Brytania 12% transgranicznych zgłoszeń (m.in. zakup odzieży i obuwia);  Holandia – 9% transgranicznych zgłoszeń (m.in. usługi noclegowe, transport lotniczy).

 Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) należy do Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ang. ECC-Net), służących pomocą konsumentom w całej UE. 

Reklama

Inteligentny e-commerce

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.