Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Trwa dyskusja o przyszłości maszyn paczkowych. Będą wspólne?

Na polskim rynku toczy się dyskusja, jaka będzie przyszłość automatów paczkowych: czy każda firma będzie mieć swoje, czy w miastach wystarczy miejsca na sieci każdej z nich, czy może będą uniwersalne automaty, z których wszyscy będą korzystać. Zmienić może się też legislacja. Obserwujemy rynek i będziemy podejmować decyzje - mówi dyrektor Amazon Marian Sepesi.
Reklama
  • Od 2012 r. Amazon w Polsce wygenerował ponad 12 mld zł inwestycji.
  • Marian Sepesi, dyrektor regionalny ds. operacji Amazon na obszar Europy Środkowo-Wschodniej mówi w wywiadzie dla PAP Biznes, że spółka widzi dobre perspektywy dla rozwoju rynku e-commerce. 
  • Dodaje, że na rynku toczy się dyskusja, jaka będzie przyszłość automatów paczkowych.

 

Amazon podsumowuje 9 lat obecności w Polsce

"Otworzyliśmy właśnie dziesiąte centrum logistyczne w Polsce, mamy Centrum Rozwoju Technologii w Gdańsku, Amazon Web Services oraz biura w Warszawie, gdzie zatrudniamy na stałe 23 tys. osób. Będziemy nadal inwestować w Polsce, a o szczegółach będziemy informować na bieżąco" - powiedział PAP Biznes Marian Sepesi.
 
"Wybraliśmy Polskę w 2012 roku i wybudowaliśmy pierwsze centra logistyczne w 2014 roku. Polska to duży europejski rynek, otoczenie regulacyjne i inwestycyjne jest dobre, mamy dobrą współpracę z władzami" - dodał.
 
Najnowsze centrum dystrybucyjne Amazona znajduje się w Świebodzinie. To zrobotyzowane centrum, w którym zatrudnienie znajdzie 1 tys. pracowników, wspieranych przez 3 tys. robotów transportowych.
 
Od 2012 r. Amazon w Polsce wygenerował ponad 12 mld zł inwestycji. Kwota ta obejmuje zarówno wydatki kapitałowe (infrastruktura, centra logistyki, biura, centra rozwoju technologii, itd.), jak i wydatki operacyjne (nowe miejsca pracy w Polsce).
 
W marcu spółka uruchomiła platformę Amazon. pl, czyli polską wersję sklepu internetowego Amazona.

Dobre perspektywy dla e-commerce

Marian Sepesi ocenia, że perspektywy dla rynku e-commerce w Polsce są świetne.
 
"W czasie pandemii handel internetowy mocno się rozwinął. Polacy używają dużo kart płatniczych, korzystają z płatności mobilnych – to dobre warunki do przyspieszenia rozwoju tego rynku" - powiedział.
 
Pytany o konkurencję i planowane wejście na polski rynek singapurskiej platformy e-commerce Shopee, dyrektor Amazona odpowiedział: "Konkurencja jest z korzyścią dla klienta. Polski rynek e-commerce jest wystarczająco duży, by wielu graczy się tu zmieściło. Przyszłość pokaże, kto odniesie sukces".

Rynek paczkomatów na zakręcie?

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.