Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Trwają prace nad ekologicznymi opakowaniami w e-handlu. ePack zrewolucjonizuje rynek?

Przykładem proekologicznego podejścia do e-commerce i odpowiedzi na trendy zmieniające branżę jest projekt ePack. Trzy nasze instytuty pracują nad koncepcją nowoczesnego i otwartego ekosystemu opakowań zwrotnych - mówi Marcin Kraska, wiceprezes Sieci Badawczej Łukasiewicz.
Reklama
  • - E-commerce pełnymi garściami czerpie z nowych technologii. Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji Amazon wprowadza antycypacyjne zakupy, czyli będzie wysyłał przesyłki przed złożeniem zamówienia - mówi Marcin Kraska.
  • Wiceprezes Sieci Badawczej Łukasiewicz wskazuje także, że bardzo ważnym dla e-commerce trendem będzie ekologia.
  • Dlatego w Łukasiewiczu pracuje się nad wytrzymałymi opakowaniami wielokrotnego użytku z wbudowanymi sensorami.

 

Marcin Kraska zwraca uwagę, że e-zakupy pozwalają wytworzyć i przetworzyć znaczącą liczbę danych. - Przewiduję, że w najbliższym czasie zagregowane informacje z aplikacji mobilnych, stron internetowych czy social mediów przejmą algorytmy. Wytworzą dzięki temu profile konsumentów dotyczące ich zainteresowań i będą systemowo analizować ich zachowanie w sieci. Pozwolą one na balansowanie cenami i tworzenie spersonalizowanych ofert cenowych w zależności od poziomu lojalności, zainteresowań czy zachowań konsumenckich. W efekcie taka oferta automatycznie wyróżni się na tle konkurencji. Czatboty w pełniejszym stopniu pomogą klientom w podejmowaniu decyzji, zwrotach i reklamacjach czy śledzeniu postępu dostawy zamówionych towarów w czasie rzeczywistym - mówi ekspert.

Jego zdaniem, jednym z istotniejszych trendów logistyki e-commerce jest i będzie w najbliższym czasie ekologia. - E-commerce zewnętrznemu obserwatorowi może wydawać się nieekologiczny. Niezliczona liczba pojazdów kurierskich na drogach generuje zanieczyszczenia, hałas i powoduje korki. Miliony przesyłek w obrocie krajowym i międzynarodowym oznacza nadmiar opakowań i elementów im towarzyszących - wymienia Marcin Kraska.

Jednakże badania Oliver Wyman i Uniwersytetu St. Gallen na zlecenie firmy Amazon dowodzą, że e-handel jest bardziej ekologiczny niż handel tradycyjny. Emituje od 1,5 do nawet 2,9 razy mniej CO2. Najważniejszymi czynnikami wyjaśniającymi ów wniosek są różnice w zużyciu energii w budynkach, transport na ostatniej mili oraz pakowanie. Wedle tych samych badań, zakup książki w księgarni powoduje średnio emisję 1,6 raza większą niż jej nabycie w sklepie e-commercowym. W przypadku odzieży ten współczynnik wzrasta do 2,9.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.