Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Trzy działania zwiększające konwersję w sklepie internetowym

Dla właściciela sklepu internetowego najważniejsze jest, by jego biznes zarabiał. Dlatego oczekuje od odwiedzających jego stronę określonych działań, przede wszystkim zakupów. Konwersja - bo o tym procesie mowa - to jeden z podstawowych elementów definiujących sukces sklepu internetowego.
Reklama

Znaczenie ma nie sama ilość odwiedzających e-sklep, ale to czy wybrali przedmiot, dodali do koszyka i zapłacili za niego. Taką aktywność internautów należy wspomagać - bo tylko część ruchu i transakcji w sklepie jest organiczna.

Kampanie produktowe w Google
To jedno z podstawowych narzędzi e-biznesu, pozwala nie tylko pozyskać klientów, sprzedać produkty - ale wpływa pozytywnie również na proces budowania marki. Atutem kampanii AdWords jest nastawienie na prezentację konkretnych produktów konkretnym użytkownikom - dokładnie tym, którzy w danym momencie ich poszukują. Kampania produktowa jest idealnym działaniem zarówno dla nowego sklepu - by pozyskać pierwszych klientów, jak i wtedy, gdy właściciel dąży do zwiększenia wolumenu sprzedaży czy wprowadza nową markę.
- Niezależnie od tego, co sprzedajesz możesz szybciej i trafniej docierać z ofertą swojego sklepu do potencjalnych klientów. W przypadku mojego biznesu kampanie produktowe przynoszą bardzo odczuwalny ruch. W pierwszym półroczu tego roku, porównując do analogicznego okresu z 2017 roku, ilość transakcji, których źródłem są kampanie AdWords, wzrosła o ponad 38 proc., co przełożyło się na wzrost sprzedaży o ponad 60 proc. - mówi Marcin Mielczarek ze sklepu e-zabawkowo.pl. Kampanie to jeden z najlepiej konwertujących kanałów - dodaje.

Facebook sprzedaje
Na pewno nie w każdej branży się sprawdzi i bywa kapryśny, ale podobnie jak narzędzia Google pozwala ukierunkować reklamy z ofertą sklepu na osoby potencjalnie zainteresowane zakupem produktów. To, co wyróżnia ten serwis, to możliwość pracy ze społecznością i odpowiadanie na jej potrzeby zakupowe nie tylko w postaci płatnych reklam, ale także działań ukierunkowanych na budowanie relacji. Aktywne prowadzenie fanpage, dbanie o relacje z fanami, dostarczanie im wartościowych treści ma swoje odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży.
- Nie spodziewałam się takiego efektu po Facebooku. Tymczasem po pierwszym półroczu tego roku widzę wzrost ilości transakcji o ponad 300 proc. (w porównaniu do analogicznego okresu w 2017 roku). Nie zmieniałem nakładów na reklamę, od ponad roku utrzymuje je na tym samym poziomie. Jednak mocniej zaangażowałem się w prowadzenie fanpage. Sprzedaż z tego kanału wzrosła o 120 proc. Mimo to, nadal uważam, że nie wykorzystuję w 100 proc. potencjału Facebooka i jeszcze jest wiele rzeczy do zrobienia. - mówi Marcin Mielczarek ze sklepu e-zabawkowo.pl

Rekomendacje i sugestie zakupowe
Na decyzję o zakupie wpływa wiele czynników. Jednym z najważniejszych - od kilku lat - są opinie innych użytkowników - tak o samym sklepie internetowym, jak i konkretnych produktach. Kupujący szukają potwierdzenia dla swych wyborów. Rekomendacje pojawiające się w trakcie procesu zakupowego mogą przyczynić się do zwiększenia finalnej wartości koszyka. Najczęściej wykorzystywanym sposobem jest opcja: “Inni klienci kupili także”. Mechanizm tego typu proponuje klientowi sklepu zakup tych produktów, które były nabywane przez innych odwiedzających wraz z asortymentem już wybranym przez klienta. Na rynku dostępnych jest kilka rozwiązań, których działanie sprowadza się do wyświetlania kupującym preferencji innych internautów. Dostępne są zazwyczaj w postaci aplikacji, które można zainstalować w swoim sklepie, jak np. edrone. W przypadku e-zabawkowo.pl sprzedaż z wykorzystaniem wykorzystaniem tej właśnie aplikacji (rekomendacje na stronie oraz e-mail marketing) wzrosła o 400 proc. w pierwszym półroczu 2018 roku w porównaniu do wielkości sprzed roku.

Według najnowszego raportu “E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska” ponad połowa Polaków (56%) kupuje w internecie. Dotarcie z ofertą do nich wymaga zaangażowania - w tym też środków finansowych. Powyższe trzy narzędzia o największym współczynniku konwersji w e-zabawkowo.pl sprawdzą się też w innych branżach.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum