PARTNER PORTALU

Tylko 3 proc. e-sklepów sprzedaje bezpośrednio na Facebook'u

Autor: EK 20 maja 2021 10:53

Polska ma najgęstszą sieć automatów do odbierania i nadawania przesyłek w Europie. Klienci znad Wisły częściej płacą za pobraniem i samodzielnie odbierają paczki w punktach, zamiast czekać na kuriera. Rzadziej niż e-konsumenci z Europy Zachodniej zwracają też produkty do sklepów - wynika z raportu PostNord.

Kupując w internecie Polacy wyjątkowo często wybierają płatność gotówką za pobraniem. Taką opcję preferuje 12% klientów sklepów internetowych. W krajach Europy Zachodniej korzysta z niej jedynie od 2 do 3% konsumentów. – Polacy ufają firmom i usługom, które znają. Dlatego często płacą za pomocą e-bankowości swojego banku oraz lokalnych systemów, takich jak BLIK, Blue Media czy e-Przelewy – tłumaczy Matthieu Bondu, Country Manager na Polskę w PrestaShop. – Wielu polskich e-klientów ma potrzebę zobaczenia i sprawdzenia produktu przed zakupem. Dlatego można się spodziewać coraz większej popularności modelu „kup teraz, zapłać później”.

Polacy bardziej niż mieszkańcy zachodnioeuropejskich krajów cenią sobie szybką dostawę oraz możliwość wyboru miejsca odbioru. 38% jako swój pierwszy wybór przy zamówieniu wskazuje dostawę do pobliskiego automatu do odbierania i nadawania paczek. Na Zachodzie takie rozwiązanie notuje zaledwie 2-3%, jednak nad Wisłą zyskało szczególną popularność dzięki paczkomatom InPost. Polska ma najgęstszą sieć tego typu urządzeń w Europie. Taka forma dostawy jest też zazwyczaj tańsza niż przesyłka do domu i wygodna – można dowolnie wybrać godzinę odebrania paczki. Trend zaczyna się już nawet przenosić m.in. do Włoch i Francji. Może się więc okazać, że polscy klienci będą kształtowali e-handel w Europie.

Na zachodzie Europy królują międzynarodowe marketplace’y, takie jak Amazon czy eBay. Jednak w Polsce zdecydowanym liderem jest rodzime Allegro. Aż 90% polskich e-klientów dokonało tam w ostatnim roku przynajmniej jednego zakupu. Relatywnie często Polacy zaglądają też na chiński AliExpress, jednak w porównaniu z klientami zachodnimi robią mniej zakupów u zagranicznych sprzedawców. Rzadziej zwracają też zamówione produkty. Na zachodnich rynkach bardziej popularne jest też robienie zakupów za pośrednictwem mediów społecznościowych.
Za granicą sklepy coraz mocniej wchodzą z działaniami w social media. Według danych PrestaShop, z modułu umożliwiającego zintegrowanie sklepu z Facebookiem i Instagramem korzysta 7% sprzedawców we Francji. W Polsce jest to na razie 3%, ale trend ten także nad Wisłą będzie coraz wyraźniejszy. Dla młodszych pokoleń social media będą naturalnym miejscem kupowania. Platformy społecznościowe są też bardzo dobrze dostosowane do urządzeń mobilnych. Nie bez znaczenia jest tu fakt, że rośnie liczba zakupów dokonywanych za pośrednictwem smartfona, także wśród Polaków.

Rynek e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej (CEE) rośnie prawie dwukrotnie szybciej niż w Europie Zachodniej. W Polsce będzie przybywało średnich i dużych e-sklepów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9581
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    10,99

  • Śr

    6,99

  • Min

    5,49

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.