Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Udział e-commerce w sprzedaży detalicznej spadł w lipcu do 8,4 proc. Ekspert przewiduje odbicie

Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej (w cenach bieżących) wyniósł w lipcu w Polsce 8,4 proc. wobec 8,6 proc. w czerwcu - podał Główny Urząd Statystyczny.
Reklama

GUS podał, że w lipcu 2022 r. w porównaniu z czerwcem br. odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 0,4 proc.)

Konrad Pabiańczyk, Head of Data Science w Unity Group, tak komentuje te dane:

W ujęciu historycznym, możemy zaobserwować, że latem sprzedaż przez internet spada, nie inaczej jest także w tym roku, ale warto podkreślić e-commerce w Polsce nadal jest w trendzie wzrostowym. W lipcu 2021 sprzedaż przez internet plasowała się na poziomie 7,4 proc. Trend rok do roku jest rosnący i bazując na nim można spodziewać się, że w 2022 r. waga sprzedaży internetowej w całkowitym handlu stale będzie rosnąć, co tylko potwierdziłoby nasze obserwacje, że na rynku doszło do fundamentalnych zmian, jeśli chodzi o postrzeganie e-zakupów.

Powodem tych nieznacznych spadków w ujęciu miesięcznym może być m.in. relokowanie środków pieniężnych w inne obszary konsumpcyjne. W okresie letnim przeznaczamy większe kwoty na podróże i inne atrakcje wakacyjne, inwestujemy w doświadczenia zamiast w dobra materialne. Warto także podkreślić, że z uwagi na urlopy i jesteśmy częściej poza domem, co z kolei ogranicza potencjał dostaw do miejsca zamieszkania. Przypomnijmy, że możliwość dostawy bezpośrednio do konsumenta jest jednym z najważniejszych czynników wzrostowych w e-commerce z punktu widzenia klienta.

Spodziewam się, że tak samo, jak w ubiegłym roku, poziom sprzedaży online wzrośnie już w sierpniu i we wrześniu, w związku z powrotem młodego pokolenia do szkół i na uczelnie. Pik będzie zauważalny w obszarach związanych z tekstyliami, artykułami biurowymi oraz książkami.

Inflacja również da o sobie znać. O tym jak istotne są zmiany nawyków współczesnych konsumentów oraz zarządzanie danymi w e-commerce i jak się do nich dobrze przygotować będziemy rozmawiać już we wrześniu podczas Commerce Transformation Days we Wrocławiu – mówi Konrad Pabiańczyk, Head of Data Science w Unity Group.

Według danych GUS, spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez Internet spadek udziału raportowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: "prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach" (z 22,0 proc. przed miesiącem do 21,5 proc.) oraz "meble, rtv, agd" (odpowiednio z 16,4 proc. do 16,1 proc.), natomiast wzrost udziału odnotowano w grupie "tekstylia, odzież, obuwie" (z 21,7 proc. do 22,8 proc.).

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum