Udział e-handlu w rynku ciągle zwiększa się
Już niemal co piąta złotówka wydawana na sprzęt trafia do sprzedawców internetowych – pisze Rzeczpospolita.
Reklama
Zdaniem dziennika oznacza to, że udział e-handlu jest kilkukrotnie wyższy od średniej dla całej sprzedaży detalicznej, wynoszącej 5–6 proc.
– Z ostatnich danych Gfk wynika, że średnio 17,2 proc. obrotów sektora handlu elektroniką przypada na sklepy internetowe. Co więcej, ich udział nadal się zwiększa: w ciągu roku wzrósł o 1,5 pkt. proc. – czytamy w artykule.
– E-commerce to silny trend. Tylko w segmencie B2C jego wartość może wzrosnąć w ciągu kilku lat nawet o kilkadziesiąt miliardów złotych. Mamy w tym obszarze również wiodącą pozycję i zbudowane kompetencje, przewagi, które cały czas powiększamy – mówi Rzeczpospolitej Zbigniew Mądry, członek zarządu ds. handlowych w spółce AB.
Czytaj więcej: Rzeczpospolita
Reklama