Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej spadł w maju do 9,1 proc. z 11,9 proc. w kwietniu

Autor: PAP/dlahandlu.pl 22 czerwca 2020 10:35

Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej spadł w maju do 9,1 proc. z 11,9 proc. w kwietniu - podał GUS.

GUS podał, że w maju w porównaniu z poprzednim miesiącem odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez Internet o 12,7 proc.

GUS podał, że spadek udziału sprzedaży przez Internet wykazały m.in. przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grupy "tekstylia, odzież, obuwie" (z 61,3 proc. przed miesiącem do 26,8 proc.), a także podmioty z grup "prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach" (odpowiednio z 39,9 proc. do 25,2proc.) oraz "meble, rtv, agd" (z 28,6 proc. do 15,6 proc.).

- Analiza profili klientów, pojawiających się online wskazuje, że w większości nie wrócą oni już do galerii handlowych. Dlaczego? Ponieważ reprezentują oni grupę, dla której sam pobyt w galerii nie był przyjemnością, tylko znaną formą dokonywania zakupu. Raz „przymuszeni" przez COVID do wypróbowania zakupów w kanale online, nie przejawiają chęci powrotu do wcześniejszych nawyków. Idąc jeszcze dalej, analizując grupę osób, które pobyt w galerii traktowały jako rozrywkę (a przy okazji sposób na zakupy), wielu tych klientów polubiło formę online i przyzwyczaiło się do niej. To wszystko sprawia, że przekroczenie wartości 100 mld zł przez polski e-commerce w tym roku, co jako Unity Group zaprognozowaliśmy już w kwietniu, jest coraz bardziej realne. Nie należy jednak popaść w hurraoptymizm, bo e-commerce jest wycinkiem całej branży handlowej, a ta rok do roku notuje niższy poziom sprzedaży. Obecny 2-3 krotny wzrost sprzedaży online na razie nie rekompensuje w pełni strat w kanale offline - skomentował Grzegorz Rudno-Rudziński, Managing Partner Unity Group.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6790
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.