UE: Nowe przepisy wprowadzą definicję największych graczy na rynku cyfrowym
Zgodnie z nowymi przepisami cyfrowymi UE firmy technologiczne posiadające miliony aktywnych użytkowników lub działające przynajmniej w dwóch sektorach gospodarki zostaną zdefiniowane jako "strażnicy dostępu" do rynku i zostaną objęte surowszymi regulacjami.
Zgodnie z nowymi przepisami o rynku cyfrowym (Digital Services Act, DMA) duże firmy cyfrowe mają być definiowane na podstawie liczby aktywnych użytkowników, zarówno prywatnych, jak i biznesowych, oraz zakresu ich działalności na rynku.
I tak duże platformy internetowe posiadające miliony użytkowników w UE lub działające przynajmniej w dwóch sektorach gospodarki, np. aktywne zarówno w sektorze reklamy online, jak i w mediach społecznościowych, klasyfikowane będą jako tzw. "strażnicy dostępu" do rynku cyfrowego, czyli firmy mogące kontrolować dostęp mniejszych podmiotów do internautów, usług cyfrowych i informacji - donosi agencja Reutera. Platformy te mają zostać objęte surowszymi regulacjami, które ograniczą ich dominację w UE. Nowe przepisy określą również listę "nakazów i zakazów" dla ich działalności na unijnym rynku cyfrowym.
Według informatorów Reutera, kryteria obejmą takie firmy, jak Google, Facebook i Amazon.
"To nie będzie długa lista" - zdradziło agencji jedno z unijnych źródeł.
Komisja Europejska przedstawi projekt przepisów cyfrowych 15 grudnia. Eksperci spodziewają się, że propozycja KE sprowokuje intensywny lobbying ze strony amerykańskich firm technologicznych, które już dzisiaj krytykują planowane regulacje, argumentując, że przyszłe przepisy powinny być elastyczne, proporcjonalne i zrównoważone, żeby nie hamować innowacji na rynku cyfrowym.
Zanim jednak proponowane przez KE przepisy będą mogły wejść w życie, będą musiały zostać formalnie zaaprobowane przez Parlament Europejski i Radę; negocjacje mogą potrwać miesiącami, a nawet latami.


- 12:26 Piekarnio-cukiernia GOM najemcą CH Platan
- 12:21 Lidl, Media Expert i Euro RTV AGD wśród najaktywniejszych reklamodawców w...
- 12:04 Ekspert: dane epidemiczne są lepsze; powoli otwierałbym drzwi różnych sektorów
- 12:01 Lotte Wedel wprowadza do sprzedaży Ptasie Mleczko w formie batonika
- 11:54 Strażacy apelują o odśnieżanie dachów. Ciężka warstwa śniegu szczególnie...
- 11:31 Bio Planet wprowadza się do Leszna
- 11:22 Badanie: 41 proc. pracujących zdalnie miało dodatkowe koszty zorganizowania...
- 11:19 Nowy dyrektor w sieci Aldi. Od 2000 r. pracował dla Lidla
-
PKD sklepów franczyzowych nie uprawnia ich do tarczy, pomimo, że nie mogą...
-
Chiny: Xi pisze list do byłego szefa Starbucksa i zachęca do poprawy relacji...
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
W którą stronę pójdzie transformacja galerii handlowych?
-
Biedronka: Na opakowaniach produktów pojawi się komunikat o segregacji śmieci
-
Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 3 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 4 InPost przewiduje wzrost udziału e-commerce w sprzedaży detalicznej w Polsce...
- 5 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 6 Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.