Użytkownicy smartfonów szukają rabatów w aplikacjach
Użytkownicy poświęcali na aktywność aplikacjach 2 godz. 17 min i 30 s. (średni miesięczny czas na użytkownika). Udział aplikacji Blix i Qpony, w łącznej liczbie użytkowników aplikacji shoppingowych wyniósł w ubiegłym roku 18%.
Jak wynika z danych Qpony.pl, aktualnie ponad 1,1 mln właścicieli smartfonów szuka informacji o tańszych produktach i usługach za pośrednictwem jednej z dwóch aplikacji należących do spółki. Od stycznia 2016 do września 2017 r. firma odnotowała 55 proc. wzrost miesięcznej liczby aktywnych użytkowników, przy czym miesięczna liczba aktywnych użytkowników aplikacji Blix wzrosła o 51 proc. i wynosi obecnie 739 tys., a aplikacji Qpony wzrosła o 62 proc. i utrzymuje się na poziomie 510 tys.
Według raportu Google Consumer Barometer, aż 19 proc. polskich konsumentów do zakupów motywują obniżki cen, 33 proc. szuka promocji i kuponów zniżkowych, a dla 57 proc. cena jest decydującym czynnikiem. Jak wynika z analiz Qpony.pl, statystyczny użytkownik aplikacji rabatowej to osoba w wieku 18-24 lat, która mieszka w dużym mieście. Najczęściej wykorzystuje ona zniżki z kategorii jedzenie, moda, usługi i rozrywka.