PARTNER PORTALU

VRG zmierza w kierunku omnichannel

Autor: dlahandlu.pl 15 marca 2021 11:01

VRG zmierza w kierunku omnichannel fot. materiały prasowe

Największa marka odzieżowa Grupy VRG uruchomiła właśnie nowy sklep online i niebawem ruszy ze sprzedażową aplikację mobilną. Nowy silnik, będący bazą dla obu rozwiązań, został stworzony od zera na potrzeby Vistuli.  Inwestycja w infrastrukturę kanału e-commerce to element realizacji strategicznego planu VRG na 2021 rok. Grupa chce pobić w tym roku rekord przychodów w kanale online.

Vistula to druga z marek odzieżowych VRG, która przenosi sklep online na nowe silniki. Pod koniec 2020 roku analogiczną transformację przeszła Wólczanka – największa marka internetowa Grupy. Jak podkreśla Ernest Podgórski, członek zarządu VRG odpowiedzialny za e-commerce i IT, to nie koniec zmian w infrastrukturze odzieżowo-jubilerskiej grupy z Krakowa. Do końca 2021 roku VRG chce udostępnić mobilne aplikacje sprzedażowe w kolejnych markach. Do grupy należą oprócz Vistuli i Wólczanki marki Bytom i Deni Cler Milano, oraz najstarsza polska marka jubilerska W.KRUK.

 – Bieżący rok będzie dla nas ważny ze względu na e-commerce. W trakcie pandemii zrobiliśmy ogromne postępy w tym obszarze. Wyniki wszystkich naszych marek ilustrują pozytywne efekty tych inwestycji – mówi Ernest Podgórski.

 – Chcemy budować na tym pozytywnym trendzie. Naszym celem jest ciągłe usprawnianie obsługi klienta we wszystkich kanałach obsługi i rozwój w kierunku omnichannel, rozumianego jako umożliwienie klientowi łączenia w procesie zakupowym informacji i funkcji transakcyjnych pomiędzy różnymi kanałami, na dowolnym etapie procesu zakupowego – podkreśla Radosław  Jakociuk, wiceprezes VRG odpowiedzialny za działalność operacyjną i piony marek.

Na koniec grudnia 2020 roku, udział internetu w sprzedaży grupy VRG wynosił ok. 25 proc.

Infrastruktura sklepów internetowych Vistula i Wólczanka oparta jest o autorski silnik, wykorzystujący prywatną chmurę OVH. Dzięki temu są one w stanie obsługiwać większy ruch klientów na stronie. Nowy silnik umożliwia też automatyzację wielu procesów związanych z obsługą zamówień. Dzięki temu, że VRG tworzyła go od początku pod swoje specyficzne potrzeby, grupa mogła wykorzystać doświadczenia zgromadzonego w ostatnich latach – a w szczególności w okresie pandemii.

 - Mamy za sobą prawdziwe stress testy, w okresach administracyjnych zamknięć sieci stacjonarnych, jak również najlepszy możliwy sprawdzian wydolności systemu: Black Friday 2020 roku. Wólczanka pobiła wtedy swój historyczny rekord obsłużonych zamówień. Notowaliśmy też rekordowy współczynnik konwersji. Nowy silnik bez problemów obsługiwał ruch klientów – podkreśla Aneta Kazanowska, dyrektor sklepów internetowych VRG.

Jak deklaruje Ernest Podgórski, VRG przygląda się kolejnym innowacjom, które łączyłyby możliwości online i offline w procesie zakupowym.  - Planujemy rozwój wszystkich naszych e-sklepów. Będziemy inwestować w nowe funkcjonalności i doskonalenie logistyki zamówień. Tempo i zakres kolejnych wdrożeń będzie jednak w dużym stopniu zależało od tego, w jakiej sytuacji epidemicznej będziemy w kraju, a co za tym idzie, jaka będzie sytuacja gospodarki i samej spółki – podkreśla.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8039
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,99

  • Śr

    3,07

  • Min

    2,98

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.