Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Vue Storefront pozyskał w rundzie A 17,4 mln dolarów

Vue Storefront Inc., spółka z portfela OEX S.A., pozyskała w ramach emisji akcji serii A środki na rozwój od trzech inwestorów instytucjonalnych oraz grupy tzw. business angels, przy wycenie przedtransakcyjnej wynoszącej 63,0 mln USD.
Reklama
  • Głównym inwestorem w ramach tej emisji został fundusz inwestycyjny zarządzany przez Creandum (znany m.in. z inwestycji w Spotify, Klarna czy Bolt).
  • W gronie kluczowych inwestorów znalazły się również fundusze zarządzane przez Earlybird Venture Capital (m.in. inwestor N26 oraz Peak Games) i Paua Ventures (m.in. inwestor Pipedrive i Tylko). 

 

Po finalizacji tej rundy finansowania, szeregu towarzyszących jej pomniejszych transakcji oraz realizacji dodatkowej emisji związanej z programem motywacyjnym dla managerów i pracowników spółki, udział OEX w Vue Storefront Inc. (poprzez opcje wykonywalne z poziomu polskiej spółki VSF), wynosić będzie ok. 9%.

Vue Storefront został stworzony przez grupę młodych specjalistów w dziedzinie technologii dla eCommerce jako projekt w spółce Divante z Grupy OEX. Ze względu na obiecujące perspektywy, ale też duże potrzeby związane z dalszym finansowaniem projekt został następnie wyodrębniony do osobnej spółki (VSF), która pozyskała wsparcie dwóch polskich funduszy venture capital. Biorąc pod uwagę globalny charakter oferowanych przez Vue Storefront rozwiązań i duże zainteresowanie zagranicznych funduszy VC, wspólnicy podjęli w tym roku decyzję o założeniu w USA spółki umożliwiającej przeprowadzenie rundy finansowania na tamtejszym rynku. Do sukcesu obecnej emisji przyczyniło się dodatkowo wsparcie Vue Storefront przez Y Combinator – znany akcelerator start-upów technologicznych z Doliny Krzemowej.

- Od początku roku zwiększyliśmy sprzedaż produktu enterprise o ponad 300 proc. Ten przychód oparty jest na jednej z kilkudziesięciu integracji, w które celujemy. Dzięki finansowaniu będziemy mogli szybciej zintegrować się z kolejnymi platformami, stając się standardowym frontendem w e-commerce - podkreśla Patrick Friday, prezes i współtwórca Vue Storefront.

- Jesteśmy zdeterminowani, aby rozwijać narzędzie, które będzie współgrało zarówno z biznesem, jak i z deweloperami, ponieważ rozdzielenie tych dwóch światów nie jest opcją na tym omnichannelowym i zorientowanym na klienta rynku. Vue Storefront redukuje czas potrzebny np. na aktualizację zawartości stron czy zmiany interfejsu, a tym samym pozwala firmom jeszcze szybciej reagować na potrzeby klientów. I to jest to nasze „jutro" – dodaje Bartłomiej Roszkowski, COO i współzałożyciel Vue Storefront.

Vue Storefront zajmuje się rozwojem i komercjalizacją rozwiązań przeznaczonych dla eCommerce, służących do tworzenia tzw. front-endu sklepów internetowych, czyli ich warstwy odpowiadającej za bezpośrednią komunikację z konsumentem. Rozwiązania Vue Storefront są tworzone w tzw. modelu headless, co oznacza możliwość współpracy z dowolnymi systemami back-endowymi (odpowiadającymi za warstwę techniczną sklepu) i w technologii PWA. Podstawowe rozwiązanie Vue Storefront działa w oparciu o licencje open-source (a więc jest dostępne za darmo dla wszystkich chętnych użytkowników), ale spółka sprzedaje również licencje komercyjne, w ramach których zapewnia klientom rozszerzony zakres usług.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.