Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Europejski Kongres Gospodarczy - na żywo

Digitalizacja i cyfryzacja

PRZEJDŹ DO STRONY TRANSMISJI
KATOWICE • MCK
20-22 WRZEŚNIA 2021
Reklama

W e-commerce nie chodzi o sprzedaż, trzeba o nim myśleć jak o e-biznesie

Eksperci prawdziwy potencjał e-commerce widzą dziś w holistycznym podejściu do tego kanału, przenosząc nacisk ze sprzedaży na komunikację.
Reklama

Od e-commerce do e-biznesu

E-commerce można najprościej opisać jako kolejny kanał sprzedaży posiadający swoje narzędzia i techniki bazujące na przekazie internetowym. – W e-commerce nie chodzi o sprzedaż. Takie ujęcie to jedynie powierzchowne spojrzenie na możliwości tego kanału. Warto, a obecnie wręcz trzeba, myśleć o nim szerzej, raczej jako o e-biznesie – zauważa Monika Bednarczyk, e-Commerce Manager platformy Koszyk356.pl umożliwiającej zakupy grocery w środowisku online, a zarazem firmy wspierającej marki w działaniach sprzedażowych i wizerunkowych w internecie. – Aby sprzedawać produkty w sieci, wystarczy właściwie tylko dostęp do internetu. Aby budować e-biznes, należy wyjść naprzeciw potrzebom klientów, tworzyć z nimi więź i inwestować w budowanie trwałych relacji – dodaje. 

Na to, jak istotne jest szersze podejście do sprzedaży internetowej, wskazuje również Dariusz Mitura, eBusiness Transformation Manager w Nestle, określając e-commerce jako „kanał komunikacji z funkcją sprzedaży” i odnosząc go do swojej branży. – Penetracja zakupów FMCG online przekroczyła w Polsce 40%. Tempo wzrostu e-commerce zostało już jakiś czas temu zauważone przez firmy z tej branży, których działy sprzedaży zatrudniają obecnie specjalistów ds. sprzedaży online. Natomiast prawdziwy potencjał, moim zdaniem, leży w budowaniu roli e-commerce jako kanału komunikacji, który skuteczniej i szybciej niż inne może budować wszystkie elementy lejka zakupowego, w tym świadomość marki – zauważa ekspert Nestle. 

Do gwałtownego zainteresowania handlem on-line, a zarazem transformacji tego rynku, przyczyniła się pandemia. – W dobie ograniczeń w handlu zakupy przez internet stały się bezpieczną alternatywą. E-commerce dał więc szerokie możliwości dla producentów, ale i klientów, którzy oprócz ulubionych produktów w konkurencyjnych cenach, otrzymali coś więcej – zauważa Wojciech Cielniaszek, Dyrektor Działu Kanałów Alternatywnych w firmie Maspex. Co oznacza to dla konsumentów i sprzedających w internecie?

Dobra cena to za mało

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.