Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

W e-commerce nie chodzi o sprzedaż, trzeba o nim myśleć jak o e-biznesie

Eksperci prawdziwy potencjał e-commerce widzą dziś w holistycznym podejściu do tego kanału, przenosząc nacisk ze sprzedaży na komunikację.
Reklama

Przedstawiciele branży internetowego handlu podkreślają, że dziś atrakcyjna cena produktów już nie wystarcza. – Klient w e-commerce dokonuje zakupów w sposób bardzo świadomy. Zanim włoży produkt do wirtualnego koszyka, dokładnie zapoznaje się z jego opisem, składem oraz możliwościami zastosowania. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom od kilku lat dbamy o rich content dot. każdego oferowanego artykułu – mówi Wojciech Cielniaszek z Maspexu. Ekspert zwraca też uwagę na to, jak ważna dla klientów jest rzetelna obsługa oraz elementy lojalizacji, np. w postaci drobnych upominków dodawanych do przesyłek. – Przeprowadzenie szybkiej transakcji oraz dostawy to już standard. Klient chce mieć możliwość uzyskania natychmiastowej odpowiedzi na zadane pytania i fachowej pomocy w przypadku zgłaszanych problemów. Chce wyrażać swoją opinię i być wysłuchanym. Takie możliwości nie zawsze są dostępne w supermarketach czy dyskontach. Jeśli więc sprawimy, że klient poczuje się ważny w e-sklepie, to z dużym prawdopodobieństwem zatrzymamy go na dłużej, a może na zawsze – mówi przedstawiciel Maspexu. Jak natomiast zadbać o to, by konsument w ogóle zwrócił uwagę na nasze produkty?

Założenia kampanii (nie)sprzedażowej

E-biznesowe podejście do zakupów online łączy w sobie cele marketingowe z potrzebą danej grupy docelowej wyrażoną w odpowiednim komunikacie, czemu w efekcie towarzyszy konwersja, a wraz z nią wyniki sprzedażowe. – Punktem wyjścia jest rozbicie grup docelowych na małe segmenty oraz dostosowanie formy przekazu i naszego komunikatu do każdego z nich. W ten sposób, przechodzimy od komunikacji „do ogółu” do tej skupionej na konkretnych potrzebach danej osoby – mówi Monika Bednarczyk z Koszyk356.pl. – Przytaczając przykład jednego z naszych klientów – przy podobnym budżecie i czasie trwania kampania e-biznesowa, w zestawieniu z kampanią marketingową, obniżyła koszty o 10%, zwiększyła zaangażowanie jej odbiorców aż o 50%, osiągnęła wszystkie założone wskaźniki marketingowe, a jednocześnie przyniosła wyniki sprzedażowe nie tylko dla komunikowanej marki, ale także innych marek należących do tego producenta. Ważne jest też to, że jednocześnie brand wszedł na wyższy szczebel generowania obrotów, który utrzymał się w dłuższej perspektywie. Nie był to więc jedynie krótkotrwały pik sprzedażowy – dodaje.

Brakujące ogniwo?

 W podejściu e-biznesowym ogromne znaczenie ma skupienie się na całym łańcuchu komunikacji: marka-sprzedawca-konsument. – Znając potrzeby firm i klientów możemy połączyć je w jeden mechanizm i dostarczyć wszystkim podmiotom tego, czego potrzebują. Sprzedawca może więc zadbać o obie strony poprzez partnerskie podejście i zrozumienie potrzeb marek oraz zderzenie ich z potrzebami kupujących. W ten sposób kształtuje określony wizerunek brandu, buduje zaufanie, wiarygodność i lojalność, a równocześnie kupującym dostarcza np. szeroki wybór produktów z różnych kategorii w jednym miejscu, wygodne rozwiązania, wsparcie czy dodatkowe benefity – wyjaśnia Monika Bednarczyk z Koszyk356.pl. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.