W tym roku w e-handlu dalsze imponujące wzrosty
Handel internetowy w 2020 r. eksplodował, a nasze wydatki sięgnęły 100 mld zł. Polska była jednym z najszybciej rosnących rynków w Europie. Bieżący rok też przyniesie imponujące wzrosty - informuje czwartkowa "Rzeczpospolita".
Jak wynika z danych zebranych przez Statista.com, które opublikowała w czwartek "Rzeczpospolita", wydatki internetowe "tylko w pięciu głównych kategoriach produktów wyniosły 12 mld dol." "To 2,3 mld dol. więcej niż w 2019 r., co oznacza skok o 25 proc." - czytamy.
Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej Patrycja Sass-Staniszewska w rozmowie z dziennikiem wskazała, że "Polski e-commerce to przeważnie małe i średnie firmy, a jego wartość szacowana jest na 100 mld zł". "W ostatnim roku powstało ok. 11 tys. nowych e-sklepów, a prawie 80 proc. internautów dokonuje zakupów w sieci" - dodała prezes IGE.
Przeczytaj także:
Według gazety sprzedaż wielu produktów w 2021 roku może rosnąć w podobnym tempie jak w 2020 roku. "Przykładem jest największa kategoria w polskim online, czyli moda" - podaje dziennik.
"W 2020 r. Polacy zwiększyli wydatki na ubrania przez internet o ponad 1,1 mln dol., do 5,7 mld dol., a prognoza na 2021 r. mówi o wzroście o ok. 1 mld dol." - wskazuje "Rzeczpospolita".
Przeczytaj także:
Dziennik dodaje, że wydatki w e-handlu nie wzrosną już o ponad 20 proc., ale "wciąż to dwucyfrowe tempo".
"Zdaniem Macieja Krausa, partnera w funduszu Movens Capital, Polska w 2020 r. była jednym z najszybciej rosnących rynków e-commerce w Europie, choć wciąż jest na niższym poziomie niż kraje zachodniej Europy" - pisze dziennik.
Z kolei szef sprzedaży platformy Shoper Artur Halik w rozmowie z "Rz" podaje, że po ubiegłorocznym napływie nowych klientów "możemy spodziewać się fali inwestycji w sektor e-commerce". "Jednym z jej objawów są ostatnie udane debiuty dużych marek na giełdzie w kraju i za granicą czy spekulacje o wejściu Amazona do Polski" - dodaje Halik.


- Śr 21:32 ZPPHiU: Ponowne obostrzenia w handlu doprowadzą do kolejnych upadłości...
- Śr 21:28 Był eBay, jest Allegro, nadchodzi Amazon...
- Śr 19:29 Kaufland otwiera drugi market w Zielonej Górze. To 226. sklep sieci
- Śr 17:31 Minister zdrowia: Od 27 lutego zasłanianie ust i nosa będzie możliwe tylko...
- Śr 17:28 Od soboty zamknięte hotele i galerie w Warmińsko-Mazurskim; w pozostałych...
- Śr 17:16 W Gdańsku muszą zniknąć słupy z gigantycznymi logotypami. Sieci odwołują się
- Śr 17:06 Przedstawicielka Galerii Warmińskiej: Decyzja o lockdownie to nasza tragedia
- Śr 17:02 Mały Głód wkracza w świat gamingu
-
Biedronka walczy w UE o soki Riviva
-
Założenia kodeksu: Franczyzobiorca będzie mógł rozwiązać umowę za 3...
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
Żabka inwestuje w zautomatyzowane centrum logistyczne pod Warszawą
-
Quiosque ucieka przed skutkami pandemii do Grupy Immobile
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
- 1 PRCH: Potrzebujemy handlowych niedziel, można to pogodzić z przestrzeganiem...
- 2 Anna Prymakowska w zarządzie OEX E-Business. Wcześniej kierowała zarządem...
- 3 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 4 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 5 Dino, Specjał, Eurocash - zobacz, ile firmy otrzymały pomocy publicznej
- 6 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
937 sklepów Carrefoura w Polsce ze spadkiem sprzedaży o 0,6 proc
-
Tarcza Finansowa 2.0. Jak skutecznie sięgnąć po pomoc?
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.