W Warszawie startuje Bolt Market. Można zamówić nawet test na Covid-19

- Bolt uruchomił usługę dostawy zakupów Bolt Market w Warszawie
- W pierwszym tygodniu działania Bolt Market na zamawiających czeka bezpłatna dostawa w obszarze 4 km jak również zniżki na dostawę zamówień złożonych z bardziej oddalonych miejsc.
By skorzystać z Bolt Market, należy pobrać aplikację Bolt Food i dodać kartę płatniczą. Osoby, które korzystają już z aplikacji Bolt lub Bolt Food mogą pominąć ten krok, ponieważ dane automatycznie się kopiują. Klikając w ikonę Bolt Market użytkowniczki i użytkownicy przenoszą się do wirtualnego sklepu.
Test serologiczny na Covid-19 w asortymencie Bolt Market
210 różnych propozycji słodyczy, w tym aż 65 różnych rodzajów czekolad w ofercie. Osobom korzystającym z mleka roślinnego sklep oferuje 13 możliwości do wyboru. W ofercie będzie można również znaleźć test serologiczny na Covid-19. Wyselekcjonowany asortyment dodawany jest do koszyka, przed potwierdzeniem zamówienia aplikacja pokazuje koszt oraz przewidywany czas dostawy. Następnie zamówienie jest odbierane z lokalizacji przez kurierkę lub kuriera i transportowane do wybranego w aplikacji miejsca. Po potwierdzeniu dostawy przez kuriera z karty dodanej w aplikacji pobierana jest odpowiednia kwota. W obszarze kilku kilometrów zakupy zostaną dostarczone w ciągu 15 minut. Wszystkie dostawy są bezkontaktowe.
- Szybka dostawa, bez wychodzenia z domu i bogata oferta produktów to odpowiedź na codzienne sytuacje, które spotykają nasze użytkowniczki i użytkowników. Oprócz szerokiego asortymentu i konkurencyjnych cen, ważna jest dla nas współpraca z lokalnymi dostawcami - powiedziała Agnieszka Cymbała, Country Manager, Bolt Market w Polsce.
W najbliższej przyszłości Bolt Market rozszerzy obszar realizacji dostaw, a zespół będzie dalej pracował nad zwiększeniem liczby lokalizacji i dostępnych produktów.
3 miliony zarejestrowanych klientów na całym świecie
- Uruchamiając Bolt Market w Polsce wykorzystujemy nasze doświadczenie i kompetencje w zakresie dostaw żywności i logistyki, istniejącą technologię oraz flotę dostawców. Bolt Food po dwóch latach działa w ponad 50 miastach i 20 krajach w Europie i Afryce, ma 3 miliony zarejestrowanych klientów na całym świecie. Mamy nadzieję, że zaoferowanie nowej usługi tylko przyspieszy tempo naszej ekspansji w Polsce - dodaje Agnieszka Cymbała.
Bolt Market działa już między innymi w Estonii, Rumunii i Chorwacji, a wkrótce zostanie też uruchomiony w Czechach.
Rynek dark stores w Polsce
Dark stores, mikrocentra dystrybucyjne służące wyłącznie do obsługi zamówień składanych on-line, funkcjonują w siedmiu największych miastach w naszym kraju. Q-commerce na większą skalę zaczął rozwijać się w Polsce dopiero w tym roku a już na rynku ekspresowych dostaw robi się niezły tłok. Rosną sieci dark store'ów Lisek, Jokr, czy GetnowX. Rośnie ilość punktów dystrybucyjnych Biedronki dla usługi Biedronka Express BIEK, którą od października br. oferuje we współpracy z Glovo. W październiku br. Żabka Jush wystartowała w Warszawie, ale w planie są także inne miasta. Platforma Swyft, po pół roku funkcjonowania zawiesiła tymczasowo działalność operacyjną, ale obecnym na naszym rynku firmom wkrótce przybędzie spora konkurencja. Debiuty w Polsce zapowiadają m.in. Gorillas i Grovy. W dostawach z różnych sklepów specjalizuje się Glovo, czy Wolt. Jeden z pierwszych sklepów Wolt Market funkcjonuje w centrum Warszawy. Poszerzenie swoich usług o dostarczanie zakupów spożywczych rozważa też Pyszne.pl, należące do holenderskiej grupy Just Eat Takeaway. Nie planuje jednak tworzyć swojej sieci dark stores, ale współpracować z innymi sklepami.