Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

W Zalando papier zastępuje plastik

Nowe opakowania to kolejny krok Zalando w realizacji swojego celu, którym jest całkowite wyeliminowanie plastiku jednokrotnego użytku do 2023 roku.


Reklama

Zalando rozpoczęło proces przechodzenia z plastikowych toreb wysyłkowych na papierowe. Podczas gdy poprzednie wykonane były z plastiku w 80% pozyskanego z recyklingu, obecne produkowane są z papieru posiadającego certyfikat FSC® N003557 i nadającego się do powtórnego wykorzystania. Wprowadzenie nowych opakowań poprzedził 3-miesięczny pilotaż w Szwecji. Projekt spotkał się z pozytywnym odbiorem klientów Zalando. Opakowania wprowadzane są na wszystkich 20 rynkach, na których funkcjonuje firma. Do końca pierwszego kwartału 2022 roku Zalando planuje całkowite przejście na papierowe torby wysyłkowe.

Jak podaje Masood Choudhry, wiceprezes ds. logistyki w Zalando: „Stale poszukujemy bardziej zrównoważonych materiałów i sposobów, pozwalających na dostosowanie naszych opakowań do zamkniętego obiegu. Zrównoważony rozwój nie ma punktu końcowego – możemy bowiem zawsze udoskonalać nasze działania i kwestionować status quo. Stąd musimy rozwijać nowe rozwiązania w zakresie opakowań, które  zapewnią najlepszą możliwą ochronę wysyłanych przedmiotów i jednocześnie będą spełniały nasze wymogi dotyczące zrównoważonego rozwoju. Jesteśmy w trakcie testowania używanych pudełek, które są wykonane w 30% z trawy Pracujemy także nad tym, jak w przyszłości mogłyby wyglądać opakowania wielokrotnego użytku".

Brązowe opakowania zastąpią białe

Klienci Zalando dodatkowo otrzymają swoje zamówienia w nowych opakowaniach – białe pudełka zostaną zastąpione przez brązowe. Nadal będą one wykonane z kartonu pochodzącego w 100% z recyklingu, atramentu na bazie wody i kleju ze skrobi roślinnej. Zarówno pudełka, jak i papierowe torby będą utrzymane w tej samej estetyce.

Kluczowe znaczenie w dążeniu Zalando do stania się platformą zrównoważonej mody ma m.in. minimalizacja odpadów i utrzymywanie materiałów w użyciu tak długo, jak to możliwe. Przykładowo, opakowania foliowe są dużym wyzwaniem dla branży modowej, w tym także dla Zalando. Cienkie plastikowe osłonki chroniące pojedyncze przedmioty muszą być wystarczająco przezroczyste, aby umożliwić widoczność kodu kreskowego. Chronią one skutecznie produkty przed wilgocią, brudem i uszkodzeniem podczas przechowywania, transportu i dalszego obiegu. Torby foliowe Zalando wykonane są w 90% z plastiku pochodzącego z recyklingu. Firma jednak stale poszukuje nowych możliwości zmniejszenia całkowitej ilości używanego materiału, na przykład poprzez dodatkowe złożenie produktu, by był bardziej kompaktowy.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.