Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Walmart królem click&collect

Więcej niż jeden na cztery dolar, który Amerykanie wydali w zeszłym roku na zamówienia online w systemie click&collect został wydany w Walmarcie.
Reklama

Ponad 20 mld dolarów

Według szacunków firmy badawczej Insider Intelligence, Walmart odpowiadał za 25,4 proc. wszystkich zebranych zamówień w Stanach Zjednoczonych w 2021 roku. Gigant sprzedaży detalicznej wygenerował 20,4 mld dolarów sprzedaży.

Click&collect był szeroko stosowany ze względu na pandemię koronawirusa:  to bezpieczny i szybki sposób kupowania towarów przy jednoczesnym ograniczeniu interakcji z innymi osobami do minimum. Oczekuje się, że w ciągu najbliższych dwóch lat sprzedaż usługi w opcji „kliknij i odbierz” w Stanach Zjednoczonych będzie rosła o około jedną piątą każdego roku. CNBC pisze, że próg 100 mld dolarów zostanie przekroczony już w 2022 roku.

Opłacalna usługa

To także interesujący kanał sprzedaży dla detalistów: w końcu jest o wiele bardziej opłacalny niż zwykły e-commerce, ponieważ eliminowane są koszty dostawy. Co więcej, w razie potrzeby pracownicy sklepu mogą być również wyznaczani do przygotowywania zamówień.

Jednak zakupy z dostawą do domu nadal pozostają dominującą opcją w amerykańskim handlu elektronicznym, ponieważ pomimo szybkiego wzrostu, zamówienia typu „kliknij i odbierz” będą stanowić około 11 proc. całej sprzedaży w e-handlu.

Walmart potroił sprzedaż

Spośród ponad 4700 sklepów 3700 placówek Walmarta oferuje obecnie usługę „kliknij i odbierz”. W związku z tym sprzedaż click&collect prawie potroiła się w ciągu ostatnich dwóch lat -  z 7,21 mld dolarów w 2019 roku do 20,4 mld dolarów w zeszłym roku. W tym samym okresie udział w rynku wzrósł z 20,6proc. do 25,4 proc.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.