PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Walmart na historcznych rekordach w e-commerce zaskakuje zamknięciem Jet.com

Autor: dlahandlu.pl 22 maja 2020 12:39

Walmart na historcznych rekordach w e-commerce zaskakuje zamknięciem Jet.com Wamart z dużym wzrotem obrotów, ale koronawirus "zjadł" zysk, fot. Shutterstock

W czasie pandemii koronawirusa Walmart odnotował wzrost sprzedaży online o 74 proc., co spowodowało wzrost sprzedaży LfL o 10 proc. Mimo to amerykański gigant handlu detalicznego postanowił zamknąć  Jet.com.

„Niespotykany popyt” w czasie kryzysu związanego z pandemią umożliwił Walmartowi wzrost przychodów o 8,6 proc., do 134,6 mld dolarów w pierwszym kwartale roku budżetowego 2020, który zakończył się pod koniec kwietnia. Podczas gdy analitycy przewidywali wzrost o 7,2 proc., porównywalna sprzedaż wzrosła aż o 10 proc. Najbardziej zauważalna była eksplozja sprzedaży internetowej - wzrost o 74 proc.

- Nasza strategia omnichannel, umożliwiająca klientom dokonywanie zakupów w sposób płynny i elastyczny, została stworzona z myślą o potrzebach klientów w czasie kryzysu i w przyszłości - powiedział dyrektor generalny Walmarta, Doug McMillon.

W tym kontekście informacja o zakończeniu działalności Jet.com może zaskoczyć. Walmart kupił platformę internetową w 2016 r., mając na celu nauczenie się, jak konkurować z Amazonem. Dziś wydaje się, że wyciągnięto główne wnioski: wszyscy pracownicy Jet są już zintegrowani z Walmartem i pracują nad projektami, dotyczącymi innowacji i digitalizacji, takimi jak Intelligent Retail Lab (IRL).

Duży wzrost obrotów nie oznacza jednak dużego wzrostu zysków: wzrost kosztów związanych z  funkcjonowaniem w czasie pandemii jest duży. Walmart musiał zatrudnić 200 tys. dodatkowych pracowników i zapłacić im 755 milionów dolarów premii.

Walmart zarzucił także prognozy na ten rok. Wydaje się jednak, że drugi kwartał zaczął się dobrze. Detalista ogłosił w zeszłym tygodniu, że zapłaci 390 mln dolarów dodatkowych premii swoim pracownikom.
 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6658
Ilość aktualnych ofert: 474628

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    1,79

  • Śr

    1,67

  • Min

    1,57

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.