Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Walmart staje do walki z Amazonem, o rynek sprzedaży żywności online

Konkurencja o rynek zakupów spożywczych online w Stanach Zjednoczonych zaostrza się. Firma Walmart poinformowała, iż zamierza rozszerzyć swoją usługę dostawy zakupów spożywczych do ponad 100 miast w USA. Obecnie, w ramach programu pilotażowego dostawy są realizowane w sześciu amerykańskich miastach – poinformował IGD Retail Analysis.
Reklama

- Do końca roku usługa będzie dostępna dla ponad 40 proc. amerykańskich gospodarstw domowych na 100 obszarach miejskich, co stanowi znaczny wzrost w stosunku do sześciu, które są obecnie dostępne. Klienci będą składać zamówienia online za pośrednictwem Walmart.com lub aplikacji Walmart - czytamy w informacji IGD Retail Analysis.

Dostawa będzie realizowana za cenę 9,95 USD. Obecnie detalista korzysta z usług Uber i Deliv w sześciu istniejących obszarach miejskich: Uber jest dostawcą w Dallas, Denver, Orlando, Phoenix i Tampa, a współpracuje z Deliv w San Jose. Dzięki współpracy z tymi firmami sprzedawca może szybko zwiększyć skalę usług, ograniczając inwestycje kapitałowe.

Inwestycje sprzedawców detalicznych w kanał e-commerce w segmencie żywności wzrosły od czasu zakupu przez Amazon sieci Whole Foods. W ubiegłym miesiącu Amazon wprowadził bezpłatną, dwugodzinną dostawę dla członków Prime w czterech miastach. Poszerzenie tej usługi na terenie Stanów Zjednoczonych znacznie zwiększyłoby konkurencję w kanale internetowym, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że większość sprzedawców detalicznych pozycjonowała dostawy jako płatną usługę – ocenia IGD Retail Analysis.

Analitycy IGD zwracają uwagę, że dostawa tego samego dnia szybko staje się normą w Stanach Zjednoczonych, a większość sprzedawców detalicznych poszukuje partnerów zewnętrznych, którzy będą wspierać ich plany w tej dziedzinie. Pod koniec ubiegłego roku Target kupił Shipt, za 550 milionów dolarów. To przejęcie umożliwiło rozpoczęcie oferowania dostawy tego samego dnia na kilku rynkach, a do końca roku planuje oferować tę usługę ze wszystkich swoich sklepów.

Reklama

Inteligentny e-commerce

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum