Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Właściciel e-sklepu outdoorzy.pl notuje wzrost sprzedaży detalicznej o 36 proc.

Outdoorzy S.A., Spółka notowana na rynku NewConnect, zajmująca się sprzedażą odzieży oraz sprzętu sportowego za pośrednictwem własnego sklepu internetowego, odnotowała w 3 kw. roku obrotowego 2017/2018 ponad 36 proc. wzrost sprzedaży detalicznej w ujęciu rdr. Spółka podtrzymuje również prognozy finansowe na rok obrotowy 2017/2018, zakładające wypracowanie zysku brutto w wysokości 300 tys. zł.
Reklama

Jak podaje firma  Outdoorzy, spółka znacząco obniżyła czas realizacji zamówień, który spadł o 17% w porównaniu do analogicznego okresu ub. roku. Spółka osiągnęła w 3 kw. roku obrotowego 2017/2018 ponad 1.151 tys. zł przychodów netto ze sprzedaży, co było wynikiem niższym niż rok wcześniej. Spadek był związany z przesunięciem realizacji zamówień dla dostawców hurtowych na 4 kw. roku obrotowego 2017/2018. Emitent wygenerował za to wyraźny ponad 36% wzrost sprzedaży detalicznej w ujęciu rdr. Zarząd spółki ocenia, że osiągnięte wyniki i zamówienia znajdujące się w jej portfelu pozwolą zrealizować założone cele.

- W 3 kwartale postanowiliśmy skupić naszą uwagę na handlu detalicznym oraz przygotować się do dostaw hurtowych, które realizowane są w ciągu całego roku obrotowego, a w roku obecnym skumulowały się na 4 kwartał. Wzrost sprzedaży w detalu jest skutkiem optymalizacji działań marketingowych i trwających już od dłuższego czasu prac nad silnikiem sklepu oraz nad mechanizmami związanymi z realizacją zamówień. Wszystkie te zdarzenia były naszym świadomym wyborem  - komentuje Paweł Miśkiewicz, członek zarządu spółki.

Do dynamicznie rosnącej marki własnej „Naturehike” dołączył także brand „Fourunner”, który oferuje akcesoria dla biegaczy m.in. słuchawki oraz zegarki i pulsometry. Emitent rozszerzył także asortyment o produkty marki „Keith” będącej producentem naczyń tytanowych. Spółka przygotowuje się też do nowego sezonu 2019. Outdoorzy S.A. realizuje wdrożenie nowej platformy e-commerce w oparciu o Magento dla sklepu outdoorzy.pl. Planowane wdrożenie ma nastąpić w 4 kw. 2018 r., a jego uruchomienie jest przewidziane na przełom 2018/2019 roku.

Spółka podtrzymuje prognozę finansową na rok obrotowy 2017/2018, która zakłada osiągnięcie zysku brutto w kwocie 300 tys. zł. Prognoza finansowa została oparta o zakładane przez  zarząd Outdoorzy S.A. wyniki z działalności operacyjnej, przede wszystkim wzrost sprzedaży detalicznej, w której marże są znacząco wyższe oraz przepływy generowane na sprzedaży w segmencie hurtowym.

- Rozwijanie własnych marek jest dla spółki ważne głównie z powodu wyższej marży, jaką możemy osiągać. Dlatego w dalszym ciągu będziemy skupiać naszą uwagę na tej sferze i rozwijać sprzedaż własnych produktów. Sprzedaż detaliczna jest dla spółki głównym przedmiotem działalności i na tej części planujemy się koncentrować. Handel hurtowy nadal jest znaczącą częścią, ale w perspektywie długoterminowej ma on być jedynie dopełnieniem handlu detalicznego. W chwili obecnej handel hurtowy pozwala zajmować silniejszą pozycję negocjacyjną Spółki w relacjach z dostawcami oraz zwiększa wolumeny zamówień sezonowych - dodaje Miśkiewicz.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum