Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Wojna w Ukrainie a e-handel - co może się wydarzyć?

- Zdajemy sobie sprawę z tego, że wojna w Ukrainie wpłynie na dalszy rozwój handlu elektronicznego. Dla polskich biznesów prowadzących sprzedaż online jest to kolejny impuls do wychodzenia na zachodnie rynki europejskie oraz poza Europę- mówi w rozmowie z dlahandlu.pl Patrycja Sass – Staniszewska, prezes zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej.
Reklama

Jak wskazuje Patrycja Sass – Staniszewska, jest kilka obszarów, przez które wojna w Ukrainie może wpływać na sytuację gospodarczą w Polsce. – Z jednej strony szybko drożejące surowce – głównie ropa naftowa, a co za tym idzie wzrost cen innych surowców i transportu – na którym opiera się handel elektroniczny oraz eksport, w tym także online. Z drugiej strony jeśli chodzi o Polskę - napływ uchodźców z Ukrainy powinien zwiększyć wydatki konsumpcyjne – pod warunkiem, że obywatele Ukrainy będą mieli stałe przychody i pełne portfele –uważa nasza rozmówczyni.

Wojna w Ukrainie a handel online

– Zdajemy sobie sprawę z tego, że wojna w Ukrainie wpłynie na dalszy rozwój handlu elektronicznego. Dla polskich biznesów prowadzących sprzedaż online jest to kolejny impuls do wychodzenia na zachodnie rynki europejskie oraz poza Europę, do czego stale namawiamy w ramach działań e-Izby i rozwoju handlu transgranicznego. Warto zwrócić uwagę, że firmy logistyczne typu UPS i DHL, już pod koniec lutego wstrzymały operacje w rejonie konfliktu zbrojnego. Na terenie Ukrainy było to podyktowane względami bezpieczeństwa, natomiast na terenie Rosji z sankcjami - firmy wstrzymały dostawy z i do tego kraju. To powoduje, że nie będzie możliwości doręczania przesyłek z zagranicznych sklepów. Z Rosji wycofały się także duże marki, w tym polskie brandy typu: CCC czy Modivo – tłumaczy prezes e-Izby.

Wojna a postawy konsumenckie

Postawy konsumenckie w pierwszych dniach wojny także się zmieniły.
– Analogicznie jak miało to miejsce w pierwszych tygodniach epidemii COVID-19 – zrewidowaliśmy swoje potrzeby zakupowe ograniczając konsumpcję. Niemniej jednak zakupy przez internet w Polsce wracają już na właściwe tory. Zgadzam się z prognozami rynkowymi, że polski e-commerce będzie nadal odnotowywał dwucyfrowe wzrosty – podsumowuje Patrycja Sass – Staniszewska.

Reklama

Inteligentny e-commerce

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.