Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Wsparcie sprzedaży wiosennej

Wiosna to dobry czas dla handlu. Tegoroczne Święta Wielkanocne coraz bliżej, co z pewnością zwiększa ruch w sklepie i napędza sprzedaż.
Reklama

Promocja Sprzedaży jest skomplikowanym procesem. Ważnymi narzędziami, pomagającym osiągnąć cele sprzedażowe, są gratisy oraz dystrybucja bezpłatnych próbek produktów. Sampling sprawia, że klienci mogą wypróbować produkt, a następnie bez ryzyka sięgnąć po niego na sklepowej i wirtualnej półce, natomiast gratisy są w tym okresie szczególnie istotne, ze względu na charakter świąt odwołujących się do tradycji.

Jajka w majonezie znajdują się na stole praktycznie w każdym polskim domu, żurki, babki Wielkanocne i inne tradycyjne produkty obecne na każdym polskim stole podczas święta Wielkiej Nocy i takie też zajmują najwięcej miejsca na półkach sklepowych.

W okresach przedświątecznych wszyscy producenci i dystrybutorzy kładą duży nacisk na promocję i elementy wsparcia sprzedaży swoich tradycyjnych produktów żywnościowych oraz z kategorii środków czystości. Wiosna to, dla większości z nas, czas generalnych porządków, więc w tym okresie szczególnie popularne są środki czystości czy płyny do mycia naczyń.

Producenci chętnie korzystają z pomocy hostess przy półkach i ekspozycjach dodatkowych, promocji cenowych i doklejek do produktu. Hostessy podczas swojej pracy odgrywają ogromną rolę we wzroście sprzedaży. Według danych sprzedażowych w konkretnych kategoriach i okresach wzrost sprzedaży podczas weekendu z udziałem hostessy w stosunku do weekendu bez udziału hostessy może wynieść nawet 2800%! Hostessy są postrzegane przez konsumentów jako ekspertki będące w stanie doradzić oraz zwrócić uwagę na najważniejsze cechy produktu. Dla producenta, z obecności hostessy przy półce wynikają także inne długofalowe korzyści takie jak: pozyskanie klienta konkurencji, wyedukowanie oraz zapoznanie i przyzwyczajenie klienta do produktu. Podczas doklejania gratisów do produktów firmy zazwyczaj poruszają się w obrębie gratisów ściśle związanych z świętami i tak np. dodatkiem do majonezu może być barwnik do jajek. Często aby obniżyć cenę za gram czy mililitr produktu producent decyduje się na dodanie jako gratis np. do majonezu 1l małego słoiczka 0,05l. Często dodany jest produkt tego samego producenta ale innego rodzaju aby konsument mógł zapoznać się z produktem mniej znanym co ma wpływa na wzrost sprzedaży. Konsumenci bardzo dobrze reagują także na loterie konsumenckie oraz konkursy kuszące wartościowymi nagrodami. Najlepsze rezultaty wsparcia sprzedaży w tym okresie przynoszą zintegrowane działania promocyjne wzmocnione poprzez montaż nośników POS informujących o specjalnych cenach oraz zaletach produktów.

Reklama

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.