Wtorek i piątek najpopularniejsze na dostawy e-zakupów spożywczych

Ponad połowa klientów Szopi.pl decyduje się na zakupy spożywcze w Internecie z braku czasu. Najpopularniejszym dniem na dostawę zakupów jest piątek i wtorek. Jeśli już wybieramy zakupy żywności za pośrednictwem internetu, to zwykle chcemy, by były one dostarczone tego samego dnia. Aż 67 proc. klientów Szopi.pl wybiera dostawę w ciągu trzech godzin od złożenia zamówienia.
Polscy e-konsumenci odżywiają się zdrowo. Z danych Szopi wynika, że najczęściej zamawiają warzywa, owoce oraz wodę.
Wśród klientów Szopi.pl przeważają panie. – Dane rynkowe potwierdzają, że wśród osób, które decydują się na zakupy spożywcze przez internet, większość stanowią kobiety, które zazwyczaj odpowiadają za tę część obowiązków w polskich domach. Wśród naszych klientów kobiety stanowią aż 70 proc. Bardzo często są to młode mamy, którym czasem trudno jest wyjść z domu, by zrobić zakupy. Około 40 proc. naszych klientów to rodzice – wyjaśnia Zbigniew Płuciennik, współtwórca i CEO Szopi.pl. Aż 41 proc. klientów Szopi.pl deklaruje, że właśnie brak możliwości wyjścia z domu powoduje, że decydują się na zakupy internetowe. Jeszcze częstszym powodem jest brak czasu (54 proc.). Ponad jedna trzecia klientów Szopi.pl zwraca również uwagę na to, że dzięki szoperom nie muszą sami dźwigać ciężkich zakupów.
Przeczytaj także:
Po ich dostarczeniu klienci najczęściej wybierają płatność kartą (64 proc.). Aż 92 proc. użytkowników Szopi deklaruje, że robi zakupy bieżące, a nie na zapas. – Potwierdza to fakt, że 67 proc. z naszych klientów rezerwuje dostawę do trzech godzin od złożenia zamówienia. Naszym zdaniem będzie to rosnący trend. Szybsza dostawa zapewni sprzedawcom e-commerce przewagę konkurencyjną – mówi Marek Noster, współtwórca Szopi.pl.
Polacy chcą mieć dostarczane zakupy przez cały dzień, choć najbardziej oblegane pory to przedpołudnie i godziny pomiędzy 17 a 19. Z kolei najpopularniejszym dniem na zakupy spożywcze w Szopi.pl jest piątek oraz wtorek. Nieco rzadziej jest to sobota i czwartek. Najmniej popularnym dniem na zakupy jest niedziela. – Niedzielne zamówienia naszych klientów stanowią około jednej siódmej zamówień składanych w piątek, choć ostatnie tygodnie pokazały, że ten odsetek rośnie. Ma to niewątpliwie związek z zakazem handlu w niedzielę i poszukiwaniem przez konsumentów alternatyw – wyjaśnia Marek Noster.
Przeczytaj także:
A co kupujemy? Wśród najpopularniejszych produktów znajdują się owoce (banany, cytryny, jabłka, pomarańcze), warzywa (m.in. pomidory, marchewka, papryka), pieczywo, nabiał oraz woda. Spośród mięsa klienci Szopi.pl najczęściej wybierają filet z kurczaka.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- NASTĘPNA »
- 18:00 Dzięki Inspekcji Pracy pracownicy odzyskali ponad 3,5 mln złotych
- 11:28 Mocno zdrożała kukurydza. W najbliższym czasie nie stanieje
- Sb 14:43 W niedzielę sklepy zamknięte
- Sb 09:14 Marczuk: średnie umorzenie subwencji z Tarczy PFR 1.0 wyniesie 65 -70 proc.
- Sb 07:28 Prezes NBP: wysoki procent obrotu musi dokonywać się w gotówce
- Pt 19:58 Sanepid musiał odstąpić od kontroli resturacji działającej mimo zakazu
- Pt 17:15 Sanepid: od stycznia 6 kar na przedsiębiorców o łącznej wartości 115 tys. zł
- Pt 16:07 Pomorze idzie śladem Warmii i Mazur - nowe obostrzenia
-
W tym roku Sweet Gallery otworzy w Polsce 180 nowych punktów
-
Sieć pizzerii Stopiątka otwiera nowe lokale
-
Zakaz handlu przed Sądem Najwyższym w kontekście "przeważającej działalności"...
-
Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
-
Castorama zamiast Tesco w Rudzie Śląskiej
-
PRCH: Odwiedzalność centrów handlowych wynosi obecnie 77 proc. ubiegłorocznej
- 1 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 2 Tymczasowa decyzja UOKiK ws. transakcji Netto-Tesco
- 3 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 4 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 5 Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 6 Piotr i Paweł w Starym Browarze zlikwidowany
-
Plany Biedronki na 2021 rok: Około 700 mln euro inwestycji, 100 nowych sklepów
-
Startuje 9. edycja konkursu e-Commerce Polska awards
-
Ostatni dzwonek na Tarczę 2.0. PFR wyjaśnia wątpliwości
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.