Wydatki inwestycje Allegro w trakcie trzech kwartałów wyniosły 166 mln zł

Autor: dlahandlu.pl 26 listopada 2020 10:16

Wydatki inwestycje Allegro w trakcie trzech kwartałów wyniosły 166 mln zł fot. Allegro

Wartość sprzedanych produktów na platformie Grupy Allegro.eu w III kwartale 2020 r. wyniosła 8 253 mln zł (+48,7% r/r). Przychody netto w III kwartale 2020 r. sięgnęły 928,7 mln zł (+49,7% r/r). Strata netto  wyniosła131,7 mln zł w porównaniu do 73,4 mln zł zysku rok temu. Skorygowana EBITDA, bez amortyzacji i jednorazowych kosztów związanych z IPO, wyniosła 408,5 mln zł (+26,7% r/r). Allegro podwyższyło swoje oczekiwania co do 2020 r., jeśli chodzi o wzrost sprzedaży na platformie (nieznacznie powyżej 50% r/r) i skorygowanej EBITDA (wyraźnie powyżej 20% r/r).

– W warunkach pandemii zdołaliśmy przyciągnąć na naszą platformę 300 tys. nowych klientów, co z kolei pozwoliło sprzedającym zwiększyć wartość sprzedaży o 48,7% r/r, do ponad 8,25 mld zł. Klienci zwiększają częstotliwość i wartość zakupów – w ostatnim kwartale średnie wydatki na jednego kupującego wzrosły o kolejne 7,4% do blisko 2 500 zł rocznie – powiedział Francois Nuyts, prezes Allegro. – Z zadowoleniem widzimy również, że do programu lojalnościowego SMART! dołącza rekordowa liczba kupujących. W czwartym kwartale obserwujemy dalszy wzrost tego zainteresowania.

W trzecim kwartale 2020 r. wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie Grupy wyniosła 8,25 mld zł, co oznacza wzrost o 48,7% r/r. Liczba aktywnych kupujących sięgnęła 12,6 mln, czyli o 0,3 mln więcej niż na koniec pierwszego półrocza 2020 r. i o 1,4 mln więcej niż przed rokiem (+12,9% r/r). Średnia wartość produktów zakupionych przez jednego użytkownika w ciągu ostatnich 12 miesięcy do 30 września br. przekroczyła 2,46 tys. zł, co oznacza wzrost o 28,6% r/r.

Przychody Grupy w trzecim kwartale br. sięgnęły 928,7 mln zł, tj. o 49,7% więcej niż w analogicznym okresie 2019 r. Największy udział w łącznych przychodach w omawianym okresie miał segment marketplace, czyli prowizje i opłaty pobierane od sprzedających – przychody z tego tytułu wyniosły 771,5 mln zł (+50,2%). Usługi reklamowe przyniosły Grupie 78,3 mln zł przychodów (+62,7% r/r), a porównywarka cenowa Ceneo.pl 37,4 mln zł (+17,6% r/r).
– Po wyjątkowo szybkim rozwoju Grupy Allegro w pierwszej połowie 2020 roku, w trzecim kwartale umocniliśmy naszą pozycję i osiągnęliśmy 48,7% wzrost GMV oraz pozytywną skorygowaną marżę. Skorygowana EBITDA za trzeci kwartał wyniosła 408,5 mln zł i wzrosła o 26,7% rok do roku. Na nasz wynik netto istotnie wpłynęły jednorazowe wydatki związane z przygotowaniem pierwszej oferty publicznej Allegro.eu oraz koszty, głównie niegotówkowe, związane z programami motywacyjnymi, przyznaniem akcji pracownikom i refinansowaniem naszych kredytów. Łączny wpływ tych jednorazowych zdarzeń wyniósł 279,1 mln zł. Nie wliczając tych kosztów, zamiast straty netto na poziomie 131,7 mln zł za trzeci kwartał mielibyśmy zysk netto w wysokości 147,4 mln zł – wyjaśnił Jon Eastick, dyrektor finansowy Allegro.
CAPEX na 2020 rok pozostaje na poziomie 230-270 mln zł. W okresie pierwszych trzech kwartałów tego roku wydatki inwestycyjne wyniosły 166 mln zł.


Na koniec września 2020 r., z platformy e-commerce Grupy korzystało około 12,6 mln aktywnych kupujących. Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie Grupy osiągnęła wartość 31 mld PLN w okresie 12 miesięcy zakończonym 30 września 2020 r.
Od 12 października 2020 r. akcje Allegro.eu notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Łączna wartość pierwszej oferty publicznej Allegro.eu wyniosła 10,6 mld zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6388
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    7,99

  • Śr

    6,40

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.