PARTNER PORTALU

Wyniki Allegro wzrosły o kilkadziesiąt proc. Spółka chce podwoić środki na inwestycje

Autor: dlahandlu.pl 4 marca 2021 09:26

Wyniki Allegro wzrosły o kilkadziesiąt proc. Spółka chce podwoić środki na inwestycje Tegoroczne nakłady inwestycyjne Allegro mają sięgnąć 560-600 mln zł wobec 230 mln zł w 2020 r.. Fot. materiały prasowe

Czwarty kwartał 2020 roku dla Allegro był wyjątkowo udany. Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie Grupy Allegro.eu wzrosła rok do roku o ponad 57 proc., przychody netto wzrosły o 61 proc., a zysk netto podwoił się. Na ten rok Allegro planuje wydać na inwestycje 560-600 mln zł wobec 230 mln zł w 2020 r. Firma chce także zatrudnić niemal 1500 osób.

Jak podaje spółka, wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie Grupy Allegro.eu wyniosła 10,85 mld zł (+57,5% r/r). Przychody netto w ostatnim kwartale minionego roku sięgnęły 1,3 mld zł (+61,2% r/r), a skorygowana EBITDA, czyli wynik operacyjny bez amortyzacji i uwzględnienia jednorazowych kosztów, wyniosła 533,5 mln zł (+38,8% r/r), powyżej założeń ogłoszonych w prospekcie i zaktualizowanych po trzecim kwartale.

Zysk netto za czwarty kwartał 2020 r. wyniósł 260,6 mln zł (+110,2% r/r).

Allegro spodziewa się, że w 2021 r. GMV wzrośnie o górne kilkanaście procent r/r, przychody netto Grupy wzrosną o ponad 20% r/r, zaś skorygowana EBITDA wzrośnie o średnie kilkanaście procent r/r.

Tegoroczne nakłady inwestycyjne (CAPEX) mają sięgnąć 560-600 mln zł wobec 230 mln zł w 2020 r.

W 2020 r. zatrudnienie wzrosło o blisko 700 osób i na koniec grudnia wynosiło ponad 3150 osób. W bieżącym roku Grupa planuje zatrudnić kolejnych niemal 1500 osób.

– Czwarty kwartał to tradycyjnie najważniejszy okres w branży handlowej. W tym okresie przyciągnęliśmy na naszą platformę około 400 tys. nowych klientów. Liczba aktywnych kupujących sięgnęła tym samym blisko 13 milionów, a każdy z nich wydał w minionym roku na Allegro.pl średnio prawie 2 700 tys. zł, czyli 36% więcej niż rok wcześniej. Zyskują na tym sprzedający, którzy w czwartym kwartale zwiększyli sprzedaż o 57,5% do 10,85 mld zł – mówi Francois Nuyts, prezes Allegro.

– Dynamicznie rosnąca liczba kupujących korzystających z programu SMART! bardzo nas cieszy. Coraz większa grupa konsumentów może też już korzystać z Allegro Pay, zyskując możliwość płacenia za swoje zakupy nawet trzy miesiące później bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Inwestujemy również w to, aby zakupione produkty jak najwygodniej i jak najszybciej trafiały do nabywców. Wzrósł udział przesyłek dostarczanych w ciągu jednego dnia i utrzymywał się na stabilnym poziomie także w szczycie świątecznych zakupów. Jednocześnie, nieustannie wspieramy ponad 128 000 sprzedawców, w większości małych i średnich polskich przedsiębiorców, w rozwijaniu ich działalności, oferując im bardzo konkurencyjne usługi wspierające ich sprzedaż. Rozwijamy także zespół Allegro – w ostatnim roku zatrudnienie wzrosło o blisko 700 osób, a w tym planujemy zatrudnić prawie 1500 kolejnych, z czego prawie połowę będą stanowić inżynierowie – wskazał Francois Nuyts.

W czwartym kwartale 2020 r. wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie Grupy wyniosła 10,85 mld zł, co stanowi wzrost o 57,5% r/r, natomiast w całym ubiegłym roku sięgnęła 35,11 mld zł, czyli o 54% więcej niż w 2019 r. Liczba aktywnych kupujących na koniec 2020 r. wynosiła 13 milionów i była o 14,2% wyższa niż rok wcześniej. Średnia wartość produktów zakupionych przez jednego użytkownika w ciągu minionego roku sięgnęła 2,7 tys. zł, co oznacza wzrost o 36% r/r.

Przychody netto Grupy w czwartym kwartale ub.r. sięgnęły 1,3 mld zł, tj. o 61,2% więcej niż w analogicznym okresie 2019 r. W całym 2020 r. przychody netto wzrosły o 54,2% do 4,0 mld zł. Największy udział w łącznych przychodach miał segment marketplace – przychody z tego tytułu wyniosły 3,23 mld zł (+53,9% r/r). Usługi reklamowe przyniosły Grupie 337,8 mln zł przychodów (+63,1% r/r), a porównywarka cenowa Ceneo.pl 190 mln zł (+30,3% r/r).

– Bardzo dobre wyniki osiągnięte w czwartym kwartale przewyższyły nasze wcześniejsze oczekiwania. Skorygowana EBITDA w czwartym kwartale 2020 r. wyniosła 533,5 mln zł, co oznacza wzrost o 38,8% r/r, natomiast wypracowany w ostatnim kwartale zysk netto był ponad dwukrotnie wyższy niż rok wcześniej i wyniósł 260,6 mln zł. To między innymi efekt znacznego obniżenia zadłużenia Grupy i kosztów związanych z jego obsługą. Mocne wyniki finansowe i wysokie przepływy pieniężne z działalności operacyjnej umożliwiły nam obniżenie dźwigni finansowej na koniec 2020 r. do poziomu 2,5, znacznie szybciej, niż pierwotnie zakładaliśmy – wskazał Jon Eastick, dyrektor finansowy Allegro.

Skorygowana EBITDA Grupy Allegro za cały 2020 r. sięgnęła 1,75 mld zł (+30,8% r/r).

Publikując wyniki finansowe 2020 r. Allegro zaprezentowało również swoje oczekiwania na 2021 rok dotyczące kluczowych parametrów. Zarząd spodziewa się wzrostu GMV w bieżącym roku o górne kilkanaście procent r/r. Zakłada, że przychody netto Grupy wzrosną o ponad 20% r/r, zaś skorygowana EBITDA wzrośnie o średnie kilkanaście procent r/r. Tegoroczne nakłady inwestycyjne (CAPEX) mają sięgnąć 560-600 mln zł wobec 230 mln zł w 2020 r. Spodziewany wzrost nakładów inwestycyjnych będzie wynikał głównie z dalszego rozwoju platformy i jej funkcjonalności po skokowym wzroście biznesu w 2020 r. oraz inwestycji w nowe rozwiązania logistyczne mające na celu dalszą poprawę procesu dostaw przesyłek, w tym rozwój usługi Allegro Fulfillment czy pilotaż sieci własnych automatów paczkowych.

– Będziemy wprowadzać nowe innowacje i usprawniać każdy element ścieżki zakupowej, tak aby zakupy na Allegro były jeszcze łatwiejsze i wygodniejsze. Pomoże nam w tym nowoczesna technologia, rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego. W lutym uruchomiliśmy Allegro Biznes – rozwiązanie usprawniające zakupy firmowe. Nasze tegoroczne plany obejmują również rozwijanie możliwości sprzedaży eksportowej dla polskich przedsiębiorców – zapowiedział Francois Nuyts, prezes Allegro.

W latach 2022-2023 firma zamierza inwestować 700-950 mln zł. Środki te zostaną przeznaczone na inwestycje związane na sieć paczkomatów, nowe centrum logistyczne pod Warszawą, nowe biurowce i kadry. Prezes Francois Nuyts podczas wideokonferencji wielokrotnie powtarzał, że Allegro chce inwestować w zespół. 

- Mówiąc o roku 2020 musimy cofnąć się do COVID-u czyli największego kryzysu od dziesięcioleci. Jestem niesamowicie wdzięczny naszemu zespołowi za zaangażowanie. Środowisko pracy przekłada się na sukces firmy - zaznaczył.

- Żadna firma nie jest wyspą, musimy dbać zarówno o naszych klientów, jak i pracowników. Wskaźnik zaangażowania naszych pracowników to 78 proc. 93 proc. naszej załogi podaje Allegro jako przykład bardzo dobrego pracodawcy - dodał.

Firma podała, że w walkę z koronawirusem przeznaczyła niemal pół miliarda złotych. 

Francois Nuyts nie chciał komentować startu polskiej wersji e-sklepu Amazon, ale powiedział, że firma skupi się na tym, aby Allegro było jak najbardziej konkurencyjne cenowo. 

Allegro chce mieć sieć 3 tys. paczkomatów. Na ten cel ma już zabezpieczone środki finansowe. - Polacy uwielbiają paczkomaty, obecnie finalizujemy umowę na dostawę tych urządzeń - powiedział prezes.

Firma ma obecnie udziały w polskim rynku handlu detalicznego na poziomie 4,8 proc. 

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8214

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    9,98

  • Śr

    5,00

  • Min

    4,21

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.