Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Wysokie koszty przesyłki towarów hamują rozwój rynku e-commerce

Koszty przesyłek kurierskich w Polsce są średnio o 20 - 25 proc. droższe niż w innych krajach UE - czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej".
Reklama
Przez to Polacy coraz chętniej robią zakupy za granicą. Niestety ich miejsca nie wypełniają klienci z zagranicy, mimo że wiele grup towarów, np. sprzęt AGD czy żywność, jest w polskich e-sklepach średnio o 15 - 20 proc. tańszych niż w krajach starej Unii.

Zdaniem Tomasza Karwatki, szefa grupy roboczej ds. e-commerce w Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, to wina przede wszystkim Poczty Polskiej, która zdominowała rynek, ustalając przy tym wysokie ceny. Prywatne firmy kurierskie nie muszą więc tak bardzo schodzić z cen jak na innych rynkach, by stać się konkurencyjnymi i zyskać klientów.

Właściciele sklepów mają nadzieję, że uda się w końcu ujednolicić stawki za przesyłki kurierskie w całej Unii. To poprawiłoby znacznie ich konkurencyjność na europejskim rynku - pisze "DGP".

Reklama

Inteligentny e-commerce

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum