Wysokie koszty przesyłki towarów hamują rozwój rynku e-commerce
Koszty przesyłek kurierskich w Polsce są średnio o 20 - 25 proc. droższe niż w innych krajach UE - czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej".
Reklama
Przez to Polacy coraz chętniej robią zakupy za granicą. Niestety ich miejsca nie wypełniają klienci z zagranicy, mimo że wiele grup towarów, np. sprzęt AGD czy żywność, jest w polskich e-sklepach średnio o 15 - 20 proc. tańszych niż w krajach starej Unii.
Zdaniem Tomasza Karwatki, szefa grupy roboczej ds. e-commerce w Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, to wina przede wszystkim Poczty Polskiej, która zdominowała rynek, ustalając przy tym wysokie ceny. Prywatne firmy kurierskie nie muszą więc tak bardzo schodzić z cen jak na innych rynkach, by stać się konkurencyjnymi i zyskać klientów.
Właściciele sklepów mają nadzieję, że uda się w końcu ujednolicić stawki za przesyłki kurierskie w całej Unii. To poprawiłoby znacznie ich konkurencyjność na europejskim rynku - pisze "DGP".
Reklama