Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Wzrost zysków LPP. W e-commerce sprzedaż w górę o 137 proc.

LPP zanotowało prawie 2 miliardy złotych przychodu w trzecim kwartale 2017 r.  Wzrost przychodów w porównaniu do III kwartału 2016 wyniósł 22 proc., a za pierwsze 9 miesięcy wyniósł 17 proc. r/r. Spółka odnotowała dalszy wzrost w segmencie e-commerce osiągając w III kwartale przychody na poziomie prawie 75 mln zł (wzrost o 137 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ub.r.).
Reklama

LPP może się pochwalić zyskiem netto na poziomie 85 mln zł. Sprzedaż w sklepach porównywalnych (LFL) osiągnęła również znaczący wzrost – w ujęciu r/r wyniosła ponad 15%, a po pierwszych 9 miesiącach współczynnik ten jest na poziomie wyższym o prawie 9% w porównaniu z analogicznym okresem 2016 r. Widoczna jest też znacząca poprawa marży brutto, która osiągnęła poziom 49% w III kwartale 2017 czyli prawie o 2 p.p. lepszy w porównaniu z analogicznym okresem ub.r.

 – Jesteśmy zadowoleni z tego, jaki zysk udało nam się wypracować w trzecim kwartale tego roku. Złożyło się na niego kilka czynników. Po pierwsze dobry odbiór naszych kolekcji przez klientów – szczególnie damskiej i dziecięcej kolekcji Reserved. Kolejnym ważnym czynnikiem jest dalszy wzrost znaczenia e-commerce w naszych przychodach. Już teraz 30 % sprzedaży w tym segmencie pochodzi z naszych zagranicznych sklepów internetowych. I wreszcie znaczący wzrost marży brutto dzięki m.in. korzystnym trendom walutowym, ale i skuteczności nowej polityki zarządzania towarem. – komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP.

Rosnące znaczenie e-commerce w działalności LPP jest potwierdzone poszerzaniem sieci sprzedaży internetowej o kolejne kraje. W trzecim kwartale 2017 roku, równolegle ze spektakularnym debiutem Reserved w stolicy Wielkiej Brytanii, zainaugurowano w Anglii, Walii i Szkocji sprzedaż tej marki we własnym e-sklepie. Znaczącym krokiem dla firmy było otwarcie w ostatnich tygodniach sprzedaży internetowej w Rosji. W tym kraju spółka przyjęła model współpracy z zewnętrzną firmą. Umożliwi to pełne wykorzystanie lokalnego know-how partnera na tym bardzo obiecującym, ale również konkurencyjnym dla firm odzieżowych rynku. Oznacza to, że LPP kontynuuje zwiększanie zaangażowania w internecie na kolejnych rynkach europejskich.

Również w przypadku tradycyjnych placówek za granicą LPP utrzymuje przyjętą strategię. W sierpniu uruchomiła flagowy salon Reserved w Serbii. Niedawno ogłosiła plany wejścia w przyszłym roku na rynek izraelski i słoweński, a także zapowiada uruchomienie pierwszych salonów w Kazachstanie.
Przychody naszych salonów na Wschodzie skłoniły nas do odważniejszego zaangażowania się w Kazachstanie. Zdecydowaliśmy się na otwarcie tam własnych salonów, zamiast planowanego pierwotnie modelu franczyzowego. Rozpoczniemy więc start nieco później niż to wcześniej zapowiadaliśmy, ale za to z większym zaangażowaniem. – dodaje Przemysław Lutkiewicz. Ta decyzja wymaga nieco więcej przygotowań, niż w przypadku współpracy z lokalnymi partnerami biznesowymi, dlatego spółka zdecydowała się przesunąć debiut w tym kraju na 2018 rok.

Spółka inwestuje również w gdańską siedzibę. Trwają prace przy budowie nowego budynku biurowego przy ul. Łąkowej. Jest to rezultat dynamicznie rosnącego zatrudnienia – w ciągu ostatnich miesięcy firma przyjęła kilkuset nowych pracowników, którzy przede wszystkim zajmują się obsługą IT oraz wsparciem logistyki i procesów związanych z e-commerce. Docelowo w planach jest stworzenie campusu LPP Fashion Lab składającego się z kompleksu czterech biurowców.

Reklama

Inteligentny e-commerce

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (10)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.