Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

YouTube pomaga zdecydować o zakupie prezentów

W okresie świątecznym YouTube dociera do zdecydowanej większości internautów w Polsce. W ub.r. blisko 26 mln internautów obejrzało 58 mln godzin treści związanych z Bożym Narodzenia -wynika z danych Google.
Reklama

W trakcie Świąt widzowie chcą być blisko ulubionych twórców i
organizować wspólnie święta. Polacy obejrzeli 18 mln godzin treści dotyczących prezentów w okresie świątecznym. 

YouTube pomaga również w zakupie idealnych prezentów. 67 proc. badanych twierdzi, że YouTube pomaga im zdecydować o zakupie. 33 proc. użytkowników zdecydowało się na zakup gadżetów, 44 proc. biżuterii, 9 proc. skusiło się dzięki YouTube na kosmetyki, a 13 proc. na rękodzieło.

Polacy obejrzeli 18 mln godzin treści dotyczących prezentów w okresie świątecznym. 

YouTube pomaga w decyzjach zakupowych

- W lipcu tego roku przeprowadzone zostało badanie etnograficzne użytkowników YouTube - mieli oni wyobrazić sobie, że YouTube znika całkowicie z ich życia. Ćwiczenie to pokazało, jak wiele dziedzin życia bez YouTube byłoby znacznie trudniejsze, jak wielu podpowiedzi dotyczących codziennego życia brakowałoby użytkownikom: np. co ugotować, jak rozwiązać konkretne problemy ale również co kupić. Zaś w badaniu ilościowym Polek i Polaków w wieku 18-64, którzy oglądają treści wideo w internecie, respondenci odpowiadali na pytanie za którymi platformami wideo tęskniliby najbardziej, gdyby one zniknęły. W tym rankingu YouTube zajął 1. miejsce. Za YouTube tęskniłoby aż cztery razy więcej osób niż za telewizją, a 81 proc. użytkowników YouTube uważa, że oferuje on treści, jakich nie mogą znaleźć nigdzie indziej. Wspomniane treści odgrywają również bardzo ważną rolę w samych procesach zakupowych. 67 proc. użytkowników YouTube mówi, że platforma pomaga im zdecydować, który produkt kupić, a tylko 37 proc. konsumentów szuka inspiracji zakupowych w telewizji. YouTube cieszy się większym niż TV zaufaniem jako źródło wiedzy o produktach i usługach bo informacje na platformie wydają się użytkownikom bardziej autentyczne, a sama platforma postrzegana jest jako kanał ludzki i bliższy życia. Pamiętajmy też, że YouTube dociera do ponad 24 milionów internautów w Polsce. W grupie osób 25-44 lat ta liczba przekracza 10 milionów widzów. Kampanie na YouTube dają zatem imponujący zasięg i pozwalają dotrzeć do zróżnicowanych grup wiekowych - komentuje Iwona Piwek, Head of Video Sales, YouTube. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.